צפו במהומות

מנהיג האופוזיציה הוונצואלי הכריז: הפיכה

חצי שנה אחרי שמנהיג האופוזיציה חואן גואידו הכריז על עצמו כנשיא הליגטימי של וונצואלה תוך הכרה של ארה"ב במהלך, היום הוא הודיע לתומכיו כי ההפיכה הצבאית מתחילה (עולם)

ניסיון ההפיכה (צילום: צילום מסך)

הערב (שלישי) העימותים בוונצואלה עלו דרגה, לאחר הכרזתו של מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו על השלב האחרון לפני הדחתו של הנשיא המכהן כיום, ניקולס מדורו.

היום, הכריז המנהג האופוזיציוני הטוען לכתר חואן גואידו, כי רק בימים האחרונים הוא הצליח להשיג תמיכה של רבים מאנשי הצבא בוונצואלה, וכעת הוא ערוך ומוכן להדיח מכס הנשיאות את הנשיא המכהן, מדורו.

חואן גואידו העלה בשעות הצהריים סרטון ברשתות החברתיות, בו הוא קורא לכלל התושבים לצאת לרחובות, ברקע של הסרטון ראו בסיס צבאי יחד עם הרבה אנשי צבא, וכוחות מזויינים הקוראים בחדווה - הגיע הרגע.

באותו סרטון נראה גם מנהיג האופוזיציה הקודם לאופולדו לופס, שלכאורה אמור להיות במעצר אך הוא הלהיב את המון העם, באומרו: "שוחררתי ע"י החיילים הנאמנים לאופוזיציה, אני קורא לכל העם לצאת לרחובות, ולסייע לחיילים הפטריוטים במאבק הצודק".

יצויין, כי גואידו מוכר ע"י ארצות הבריתו כ-50 מדינות בעולם כנשיאה האמיתי של ונצואלה. היום התחיל מאבק הכוח הראשון והצבאי שלו בשלטון הנוכחי ובנשיא מדורו. לעומת זאת רוסיה והנשיא פוטין תומכים נלהבים דווקא של הנשיא מדורו, כך שבהחלט לא מדובר בקרב פנימי בוונצואלה - אלא במאבק בינלאומי.

בינתיים, כוחות צבאיים של מדורו מנסים להשתלט על הבסיס בו נמצאים גואידו ואנשיו, כאשר במהלך ההשתלטות ירו גז מדמיע, השליכו חפצים כבדים ואף גרמו לשריפה במקום, וטנקים צבאיים דורסים כל טיפת התנגדות של אנשי וונצואלה התומכים בגואידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר