הסערה ב'פלג הירושלמי'

המחלוקת על החיידרים; מסתמן: יוקם תלמוד תורה חדש

המחלוקת ב'פלג הירושלמי' סביב רשת החיידרים "תפארת יעקב" מתעצמת. תלמידים שהוריהם לא שילמו שכר לימוד - התבקשו לעזוב, וההורים ערכו "כנס חירום" לקראת הקמת חיידר חדש (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חלק מחברי 'מועצת הפלג' (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הדרמה והמחלוקת סביב רשת תלמודי תורה "תפארת יעקב" של 'הפלג הירושלמי', שנחשפה ב'כיכר השבת', נמשכת. תלמידים שהוריהם הפסיקו את תשלום שכר הלימוד נדרשו לעזוב את התלמוד תורה, ההורים התכנסו בדרך להקמת תלמוד תורה חדש.

עוד בנושא >>

במהלך חג הפסח. נחשפו לראשונה ב'כיכר השבת' חילופי המכתבים בין חברי המועצת של 'הפלג', בעד ונגד הנהלת תלמוד תורה 'תפארת יעקב', וזאת לאחר שהגר"א דויטש והגר"ע אוירבך תמכו במאבק ההורים למינוי 'ועד הורים' ו'ועד הנהלה', ויחד עם זה תמכו בהפסקת תשלום שכר הלימוד להנהלת הת"ת.

חמישה ראשי ישיבות, חברי 'מועצת הפלג', ובראשם הגר"צ פרידמן, התייצבו לימינו של המנהל הרב אליהו טומבק. "שמעתי שיש הורים שרוצים להעביר את השכר לימוד לגוף אחר במקום למזכירות הת"ת", כתב הגר"צ פרידמן, "לכן הנני בזה להביע דעתי כי ת"ת תפארת יעקב על כל סניפי', עומד תחת הנהלת המנהל ידידי הרה"ג ר' אליהו טומבק שליט"א, וכל אחד ואחד מההורים התחייב בתחילת השנה לשלם למזכירות התלמוד תורה שכר לימוד עבור כל השנה, ואין שום היתר או זכות להורים להעביר את שכר הלימוד לשום גוף אחר מלבד למזכירות הת"ת שבהנהלת הרב טומבק, וכל תלמיד שאינו משלם שכר לימוד ישירות למזכירות הת"ת שבהנהלת הרב טומבק, לפי ההתחייבויות הנ"ל, אין לו זכות לבא לת"ת".

מנגד, הגר"א דויטש והגר"ע אוירבך כתבו מכתב חריף נגד הנהלת הת"ת: "אין שאלה כלל, וגם אם נתחייבתם לשלם לת"ת עד סוף השנה זכותכם לשלם ע"י שליח. והנה זכותו של מנהל לקבוע סדרי התשלום, אבל מ"מ גם מי שאינו מקבל הנחיותיו אין בן הפרת התחייבות לת"ת כלל, אלא שאילו הייתה טובת הת"ת בסדרי התשלום שקבע, הייתה זכותו שלא לקבל לת"ת מי שלא יעשה כן, אבל פשוט שאין לו רשות ואיסור גמור הוא לפגוע משום כך בתלמידי הת"ת היקרים ואצ"ל בענייננו שטובת הת"ת להיענות לדרישותיכם".

לטענת כמה מההורים, אתמול (שלישי) הערימו בהנהלת הת"ת קשיים על התלמידים שהוריהם לא העבירו את שכר הלימוד, וחלקם נדרשו לעזוב את שטח החיידר בו הם לומדים.

בעקבות כך, התכנסו ההורים לכינוס שהוגדר "כינוס חירום" כאשר על הפרק הקמת תלמוד תורה חדש בירושלים. בכינוס שהתקיים באולמי זוועהיל בעיר, השתתפו חלק מן ההורים המתנגדים להנהלה הקיימת.

המסקנות שעלו בכינוס הובאו בפני הגר"א דויטש והגר"ע אוירבך, שהחליטו הבוקר להקים, בהסכמת הרבנים התומכים בת"ת, תלמוד תורה בירושלים, משום שעיקר המחלוקת בין ההורים להנהלה הוא בסניף הירושלמי של הרשת.

בסביבת הנהלת תלמודי תורה "תפארת יעקב" אומרים ל'כיכר השבת' כי "רוב מוחלט מחברי מועצת גדולי התורה - שלהם בלבד אנו כפופים, החליט שאין להפריע להנהלת התלמוד תורה. כמה מההורים החליטו להסית בהסתה חמורה נגד מנהל התלמוד תורה המסור, הרב הגאון רבי אליהו טומבק, שמסר את נפשו בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"ש זצוקל"ה, כתוצאה מכך החלו הורים למרוד בהנהלה ולא לשלם שכר לימוד.

"בראש המוסדות עומדים רבותינו הגר"צ פרידמן ועמו רוב חברי המועצת, שהורו שאסור לבטל הוראות קבע ואין לפגוע במנהל המסור שליט"א. צר לנו על כך שיש מי שפועלים ככל העולה על רוחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר