סוער ברשת

לא נעים: יאיר לפיד הסית נגד החרדים ו"חטף"

ח"כ יאיר לפיד צייץ כתבה עם דרישת החרדים לתקצוב הישיבות והסית: "מי ישלם את זה". בתגובה, הוא גולשים רבים תקפו אותו חזרה, בין היתר, על נסיעותיו הרבות לחו"ל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מי משלם על זה?", תמה ח"כ יאיר לפיד בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו עם לינק לכתבה שדיווחה בכותרתה כי "החרדים דורשים להצמיד את תקציב הישיבות לזינוק במספר הלומדים בהן".

אך בניגוד לעבר, כאשר הצליח באמצעות שאלת "איפה הכסף?" להסית נגד הציבור החרדי, בעידן הנוכחי, כאשר חרדים רבים נמצאים בטוויטר, השאלה זכתה לתגובות רבות, רובם נגדו - ולא רק מהציבור החרדי.

בין התגובות הפופולריות ניתן למצוא את זה של אלדד יניב, פעיל שמאל מוכר, שכתב לו: "הרגע תקפת בכנסת את נתניהו על הפצת שנאה. והנה אתה עושה אותו דבר. אני חילוני גמור. יותר ממך לדעתי. ולא תהיה פה ממשלת מהפך שלא תתן תקציב לחרדים אז למה לעשות סיבוב סתם?".

חייל חרדי העלה תמונה שלו עם מדים והודיע: "אני אהרון פורת משתחרר עוד חודשיים ובזכותך החלטתי לתרום את כל כספי המענק שחרור שלי לישיבה. בהתחייבות".

מחשבון הטוויטר של פרוייקט דוסים הגיבו ללפיד: "מי שמממן את המשכורת שלך גם בשעה שאתה הכי פחות במליאה. איך אמר עליך נתניהו: "מפלג את העם, קורע באופן שיטתי". אה, זה היה הפוך?!".

מגיבים רבים אחרים הזכירו לו את העובדה כי הוא מצייץ בערב יום השואה, ובוחר גם ביום זה להפיץ שנאה ולפלג את העם.

לצידם, הגיבו עוד עשרות חרדים כי בניגוד לניסיון שלו להסית נגד החרדים, הם עובדים, משלמים מיסים, ומהכסף שלהם מתקצבים את עולם הישיבות.

מלבד המגיבים החרדים, עשרות צייצנים חילונים הזכירו ליאיר לפיד כי הוא נמנה בין הח"כים הנעדרים רבות מהמליאה, וטס לעיתים תכופות לחו"ל - בזמן שהוא מקבל משכורת כחבר כנסת.

העיתונאי אריה ארליך, שנחסם ממעקב אחרי לפיד בעקבות הביקורת עליו, הזכיר גם כן את שאלת מימון יאיר לפיד. בציוץ שפרסם כתב: "מי מממן את יאיר לפיד, שיאן ההברזות שמקבל ממשלם המסים הישראלי 44,000 שקלים בחודש בלי שיטרח להופיע כמעט במקום העבודה?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר