הפילוג ב'פלג'

הגר"ד מינצר עם הנהלת החיידר; הגר"א דויטש עם ה'פורשים'

המחלוקת בתוך 'הפלג', באשר להתנהלות רשת תלמודי התורה 'תפארת יעקב' - לשיא: היום נערכו ביקורי חיזוק מנוגדים, כאשר שתי קבוצות התלמידים נהנו מתמיכה • תיעוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ביקור התמיכה של הגר"ד מינצר (באדיבות המצלם)

הגאון רבי דוד מינצר, מראשי ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה, הגיע היום (חמישי) לביקור חיזוק בתלמוד התורה של 'הפלג' בירושלים, 'תפארת יעקב', העומד כזכור בעין הסערה בימים אלו, בעוד הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז' הגיע לחזק את התלמידים שפרשו מהחיידר.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים מתנהל מאבק הורים כנגד הנהלת הת"ת, כשדרישותיהם המרכזיות הן שהמנהל אליהו טומבק יסכים לקבל את ההקצאה שהשיגו עבורו, ושיקבל על עצמו את מרות הגאון רבי אשר דויטש, רבני 'הפלג', התומך בהורים אלו.

טומבק מצידו טוען, שההקצאה מחייבת חתימה על רישיון ופיקוח של 'המחוז החרדי' במשרד החינוך, והדבר נוגד את כל מהותו של החיידר - המתנהל תוך ניתוק תקציבי מוחלט ממשרד החינוך.

במסגרת המאבק, החלה קבוצה מההורים במהלך של הפסקת תשלום שכר הלימוד, ובימים האחרונים הם החריפו את המאבק כשהכריזו על שביתה, לאחר שהנהלת הת"ת סילקה מספר תלמידים שלדבריה התחצפו למנהל.

טומבק, המנהל (באדיבות המצלם)

מי שמעניק את תמיכתו למנהל, הוא הגר"צ פרידמן וכמה מרבני 'מועצת הפלג', שפרסמו מכתב בעד הנהלת הת"ת, ולפיו להורים שביטלו את תשלום שכר הלימוד אין זכות לשלוח את ילדם ללמוד במקום.

על מכתב התמיכה בהנהלת 'תפארת יעקב' חתמו הגאב"ד הגר"צ פרידמן, ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ, ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג, ראש ישיבת כנסת יצחק בחדרה הגר"י ארנברג, ראש ישיבת בית דוד הגר"צ שנקר והגרב"צ בורדיאנסקי מראשי ישיבת קול תורה.

מאידך, הגאון רבי אשר דויטש והגאון רבי עזריאל אוירבך, מראשי הנהגת 'הפלג', כתבו מכתב נגד הנהלת החיידר.

מסיבה ב'תפארת יעקב', בימים יפים יותר. (צילום ארכיון: דובי קורן)

כאמור היום הגיע הגאון רבי דוד מינצר, הנחשב לדמות משפיעה ב'פלג', לביקור חיזוק ותמיכה במנהל טומבק ומסר שיחה בפני התלמידים מכיתות ז' וח'.

גורמים המקורבים להנהלת הת"ת טוענים בתוקף, כי רוב התלמידים מגיעים ללימודים כסדרם, זאת בעוד הקבוצה הנאבקת בהנהלה קיימה היום לימודים בבתי הכנסת השכונתיים של 'הפלג' בירושלים, עבור התלמידים השובתים - והגר"א דויטש הגיע לחזק דווקא אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר