הפיגוע בבית הכנסת: בגלל מחדל אבטחה

על פי גורמים בבית הכנסת בפוואי שבקליפורניה, הם היו מודעים לבעיות האבטחה של בית הכנסת אך התקציב לשינויים הגיע בעיכוב ומאוחר מידי מה שמנע טיפול (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרוצח על רקע בית הכנסת (צילום: מתוך פייסבוק)

מתברר כי בבית הכנסת בקליפורניה, שבו נרצחה לורי גילברט קיי ונפצעו שלושה מתפללים נוספים, ידעו כבר מזמן על בעיות אבטחה במקום ואף היה תקציב של 150 אלף דולר כדי לטפל בנושא אך הוא התקבל מאוחר מידי ולא הספיקו לטפל בדברים שנדרשו. כך על פי גורמים בבית הכנסת לסוכנות הידיעות AP.

על פי התכנון, היה אמור לקום בכניסה לבית הכנסת שער ביטחון ואף התקבל לשם כך מענק פדרלי שכאמור אמנם אושר כבר לפני כחצי שנה, אך הגיע בפועל רק לפני כחודשיים ובביה"כ לא הספיקו להשתמש בו.

בית הכנסת כבר מצויד באמצעי בטיחות דוגמת מצלמות אבטחה. בשנים האחרונות קיבל בית הכנסת 75 אלף דולר למערכות אבטחה, התקנת 16 מצלמות, גידור ותאורה.

הרב שמחה בקמן, שמפקח על מענקים ביטחוניים ל-207 בתי חב"ד ברחבי קליפורניה, סירב למסור לסוכנות הידיעות פרטים על שיפורים ביטחוניים המתוכננים להיעשות בעקבות האירוע החמור. עם זאת, הוא אמר כי נשקל להשתמש בכסף לצורך הצבת מאבטחים חמושים.

כזכור, לפני חמישה ימים נורתה למוות לורי גילברט קיי, ונפצעו הרב ישראל גולדשטיין, הילדה הישראלית נויה דהאן בת השמונה ודודה, אלמוג פרץ. הרוצח השפל, ארנסט בן ה-19 הובא כבר לבית המשפט שם כפר בכל האישומים נגדו אך הוא עדיין צפוי לעונש מוות.

הסנאטור הרפובליקני בריאן ג'ונס, שבמחוז שלו נמצא בית הכנסת, התייחס לעיכוב בהעברת הכסף והזמן הרב שארך בכדי לקבל את האישור אמר כי "זה נראה כמו הרבה זמן עד שהם העניקו את האישור. אני תוהה אם יש לדרך להאיץ את התהליך, להסיר צעדים ביורוקרטיים כדי לסייע לארגונים האלה לקבל את השיפורים מהר יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר