שערורייה

בגלל מחסור בקברים - גופת האברך הולנה

גופתו של האברך הרב חיים שלום מרדכי ביננפלד זצ"ל, מחשובי הלומדים בישיבת מיר שנפטר אתמול בפתאומיות, הולנה במשך שעות ארוכות. החסידים נחלצו והשיגו קבר לנפטר ללא תשלום (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מחסור בקברים בהר המנוחות בירושלים, הוביל לכך שגופתו של האברך הרב חיים שלום מרדכי ביננפלד זצ"ל, מחשובי הלומדים בישיבת מיר שנפטר אתמול בפתאומיות, הולנה במשך שעות ארוכות.

בשבת האחרונה הסתלק לעולמו האברך הרה"ג חיים שלום מרדכי ביננפלד, בביתו שבשכונת רמת שלמה בירושלים, באורח פתאומי לחלוטין, והוא בן 61 בלבד.

ההלם והצער בקרב משפחתו הכאובה ומכריו הרבים של המנוח, הינם גדולים, גם בשל העובדה כי פטירתו באה ימים ספורים לאחר פטירת חמיו, ניצול השואה הרב דב פייבוש ז"ל.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בני המשפחה שביקשו לקבור את אביהם בהר המנוחות, נתקלו בתשובת אנשי החברא קדישא לפיה ישנו חוסר במקום קבורה עבורו.

עוד נאמר להם, כי רק קבורה בקומות תתאפשר בהר המנוחות, אך לכך סירבו אנשי המשפחה האבלה, על פי תשובה ברורה ממורי הוראה הלכתיים.

עסקנים שטיפלו במקרה המקומם סיפרו ל'כיכר השבת', כי ישנם אנשים שמצליחים להיקבר בקבורה רגילה בהר המנוחות, אך רק תמורת מחירים מופרזים או במקרים בהם ניתן להצביע על קשר ישיר לבן משפחה שכבר קבור במקום.

כתבת מגזין על עושק משפחות נפטרים (מתוך 'ישי ורבינא בכיכר')

בטרגדיה הנוכחית, הסאגה הכאובה באה לידי פיתרון רק בהתערבותו של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שנכנס לעובי הקורה והצליח להביא לפתרון לפנות בוקר ראשון.

מתברר, כי חברא קדישא של 'קהל חסידים' הסכימו לקבור את הרב ביננפלד בהר הזיתים, בקבורה רגילה, ללא תשלום כלל.

חבר מועצת עיריית ירושלים דוד זוהר (דגל התורה) אומר ל'כיכר השבת' בעקבות המקרה השערורייתי: "לא ייתכן שעיריית ירושלים שמקצה שטחים עבור בתי הקברות, לא תעשה סוף לשימוש הציני בגופותיהם של אנשים בשעתם הקשה בחייהם".

הלוויתו יצאה הצהריים (ראשון) משייבת מיר בדרכה להר הזיתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר