פרסום ראשון

הפגישה החשאית - והדרישה: "למנות את גפני לשר האוצר"

נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא התאחדות האיכרים הגיעו לאחרונה ללשכתו של הגר"י אפרתי, מרבני 'דגל', וביקשו שיתיר ליו"ר התנועה גפני להתמנות לתפקיד שר האוצר (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני וברוש (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

פרסום ראשון: המו"מ הקואליציוני נמצא בימים אלו בעיצומו, כאשר דיונים קדחתניים מתקיימים בין הליכוד לסיעות החרדיות, הן על ענייני הדת והנושאים העקרוניים והן על התפקידים והמשרות. כעת, כך נודע ל'כיכר השבת', הדרישה לתפקיד עבור גפני עולה מדרגה.

כידוע, בנוגע לראשי סיעת יהדות התורה נדמה היה כי את תפקיד סגן שר הבריאות יקבל יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן ואת תפקיד יו״ר וועדת הכספים יקבל בוודאות יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני.

אלא שמאחורי הקלעים, כך נודע ל'כיכר השבת', מפעילים אנשי עסקים לצד בכירים במשק לחץ כבד על הדרג הרוחני בדגל התורה, בניסיון לשכנע את גפני - הנודע בניסיונו בנושאי כלכלה וחברה - שיקבל את תפקיד שר האוצר, כסגן שר במעמד שר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ביום שישי האחרון הגיעו לפגישה חשאית עם הגאון רבי יוסף אפרתי, יו"ר רבני דגל התורה ומי שנחשב לאחד האנשים החזקים בתנועה הליטאית, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ונשיא התאחדות האיכרים דב אמיתי - ונועדו עמו לשיחה ממושכת.

השניים, הנחשבים לבכירים ביותר בעולם הכלכלה הישראלי, ביקשו להפעיל את השפעתם על הגר"י אפרתי, שישיג אישור רבני עבור גפני להתמנות לתפקיד היוקרתי.

"רק גפני יכול לאזן בין כל הצרכים ולראות את טובת העם והמדינה לנגד עיניו", טענו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי הדבר ככל הנראה לא ייצא אל הפועל הן בשל העובדה שב''דגל' לא לקחו תפקידים מינסטריאליים, מסיבה אידיאולוגית של אחריות על פעולות לא הלכתיות אותן מבצעים המשרדים, אך בעיקר משום שגפני מבקש להמשיך בתפקידו הקודם כיו"ר וועדת הכספים, בכפוף להכרעתו הסופית של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי.

גפני אמנם התבטא בשיחות סגורות, כך נודע, כי במידה ותיק הכספים לא יהיה בידיו, הרי שתפקיד שר האוצר כן יישקל ברצינות על ידי גדולי ישראל, אך באותה נשימה הבהיר כי רצונו הוא כאמור להמשיך בתפקידו הקודם בוועדת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר