בעקבות 'כיכר'

האליבי של המודיע: רק ביום שישי נודע על חילולי השבת ברכבת

לדברי סופרי 'המודיע', ההודעה על חילולי השבת ברכבת יצאה רק בערב שבת, ובכך הסבירו מדוע התעלמו מחילולי השבת, בניגוד ליתד נאמן והפלס שכן מחו על חילולי השבת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Sophie Gordon / Flash 90)

לאחר שביום שישי דווח ב'כיכר השבת' כי רק 'יתד נאמן' ו'הפלס' מחו על חילולי השבת ברכבת ישראל, מנסה היום (ראשון) 'המודיע' להתגונן ולהסביר כביכול רק בערב שבת הודיעה הרכבת על חילולי השבת.

היומונים החסידיים התעלמו כאמור מחילולי השבת ברכבת בשבת האחרונה, בניגוד לאלו הליטאים שמחו על כך, וכעת הביטאון המזוהה עם חסידות גור מנפק לכך הסבר מקורי משהו.

לדברי סופרי 'המודיע', ההודעה על חילולי השבת ברכבת יצאה רק בערב שבת - מה שאמור להסביר את השתיקה הרועמת מצידם.

הדברים פורסמו בהבלטה חריגה יחסית, גם בכותרת גדולה בעמוד הראשון וגם במאמר המערכת - שהוקדש כולו לנושא חילולי השבת ברכבת ישראל.

אלא שהאמת שונה, אם להתנסח בעדינות: הודעת דוברות המשטרה פורסמה כבר ביום חמישי, ונכתב בה שיתקיימו עבודות תשתית בכביש 20, מחלף קק"ל לצפון, כאשר העבודות יחלו בליל שבת בשעה 22:00 ויימשכו עד השעה 08:00 של יום השבת למחרת.

כזכור, לאורך השנה ומחצה האחרונות, הרבו היומונים החסידיים, 'המודיע' ו'המבשר', לתקוף את עבודות התשתית והתחזוקה המתקיימים ברכבת ישראל.

יו"ר 'אגודה' סגן השר ליצמן התבטא לא אחת כי בכך הופכת הרכבת את יום השבת ליום השיפוצים הלאומי, ושיאו של המאבק נרשם עם התכנסות שלוש מועצגה"ת בנידון, התפטרותו של ליצמן ממשרד הבריאות וחקיקת תיקון "מסורת ישראל" לחוקי העבודה.

דווקא משום כך, תמוהה עוד יותר העובדה שבעוד ועמיתיהם הליטאיים, העיתון 'יתד נאמן' ו'הפלס' הזדרזו ומחו על חילולי השבת, למרות שמדובר בימי מו"מ קואליציוניים, דווקא ה'אגודאים' שתקו עד היום מלמחות על כבוד השבת המתחללת בראש חוצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר