יומיים של לחימה עזה

לאחר מאות רקטות על הדרום: הפסקת האש נכנסה לתוקף

בתום שני ימי לחימה, פיקוף העורף מודיע כי הוסרו כלל מגבלות ההתגוננות שהוטלו על העורף, וזאת לאחר שהפלסטינים דיווחו כי הפסקת האש נכנסה לתוקף ב-4:30. הלימודים יתקיימו - כרגיל (בארץ)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הפסקת האש נכנסה לתוקף: לאחר יומיים של לחימה עזה ושיגור מאות רקטות לעבר ישראל שגבו את חייהם של ארבעה בני אדם והביאו לפציעתם של עשרות רבות, הבוקר (שני) נכנסה הפסקת האש לתוקפה.

אמש, טענו הפלסטינים כי בחצות הלילה תיכנס לתוקפה הפסקת האש אך גורם ביטחוני ישראלי הכחיש זאת. לאחר חצות, נשמעו אזעקות בעוטף ובהמשך גם באשקלון והסביבה. במקביל, מטוסי חיל האוויר המשיכו לתקוף לאורך הלילה ברצועת עזה.

לפנות בוקר (שני) דיווחו הפלסטינים, שוב, כי הושגה הפסקת אש החל מהשעה 04:30, וסמוך לשעה 7:00 בבוקר התקבל לכך אישור רשמי עם הודעת דובר צה"ל כי "החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף".

בעקבות הפסקת האש הלימודים יתקיימו כרגיל בכל מוסדות החינוך בדרום.

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר הוסרה החסימה בכביש 34 בין צומת יד מרדכי לצומת שדרות, והחסימה בכביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת סעד".

במועצה האזורית שער הנגב ציינו כי "על אף הורדת ההגבלות על אזורינו, בשער הנגב לא יתקיימו הבוקר לימודים. מרבית צוותי החינוך נמצאים מחוץ לאזור. הוחלט לאפשר למערכות החינוך יממה להתארגנות מחדש וחזרה לשגרה".

באשדוד ובמועצה האזורית באר טוביה הודיעו על החזרת הלימודים בכל מערכות החינוך החל מהשעה 09:00.

בבאר שבע הודיעו כי הלימודים יתקיימו היום כרגיל. במועצה האזורית מרחבים הודיעו כי גני הילדים ייפתחו בשעה 10, הסעות לחינוך המיוחד - בשעה 09:00, הסעות לבתי ספר יסודיים - בשעה 09:30 וההסעות לתיכון בשעה 10:00.

במהלך שני ימי הלחימה זוהו על ידי צה"ל כ-690 שיגורי רקטות ופצמ"רים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים, אך עם זאת עשרות רקטות פגעו במבנים והביאו לפציעתם של עשרות ומותם של ארבעה בני אדם. במקביל, צה"ל תקף כ-350 יעדי טרור ברצועת עזה.

משה אגדי (58) מאשקלון, היה הראשון שנהרג לאחר שנפגע מפגיעת רקטה בליל יום ראשון. בשעות הצהריים אתמול נהרגו שניים נוספים, זאיד אלחמאמדה (41), תושב הכפר סוואיוין שבנגב, לאחר שנפגע מרקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון, ומשה פדר (60), שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד היישוב יד מרדכי. בשעות הערב נהרג ר' פנחס מנחם פשווזמן (21) מפגיעת רקטה באשדוד בזמן שרץ לחפש מחסה.

מבית החולים 'ברזילי' נמסר כי עד הבוקר התקבלו במהלך ימי הלחימה 155 פצועים, מתוכם: 74 במצב קל, 72 חרדה, 3 במצב בינוני, 3 במצב קשה ו-3 נפטרים. נכון לעתה, מאושפזים 17 נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר