האסון ברוסיה

המטוס עלה באש; הדיילת היהודיה - הצילה עשרות נוסעים

המטוס שיצא ממוסקבה כשעל סיפונו 78 נוסעים ואנשי צוות, נאלץ לשוב על עקבותיו לאחר שברק פגע במטוס והוא החל לבעור. הדיילת היהודיה הצליחה להציל עשרות נוסעים (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך הסרטון (צילום: הרב אלכסנדר ארטובסקי, ר"מ בבית הכנסת המרכזי ״מארינה רושצ׳ה״.)

מטוס נוסעים של החברה הרוסית "אירופלוט" מדגם סוחוי סופרג׳ט 100, שיצא אתמול (ראשון) ממוסקבה לכיוון העיר מורמנסק בצפון מערב רוסיה, אולץ לעשות נחיתת חירום במוסקבה ובמהלך הנחיתה פגע בעוצמה במסלול, התרסק ועלה באש. מניין ההרוגים עומד על 41 בני אדם וחמישה פצועים מאושפזים בבתי החולים במוסקבה.

בטיסה מספר SU1492 שיצאה ממוסקבה היו 78 נוסעים ואנשי צוות, אך היא נאלצה לשוב חזרה לשדה התעופה - כחצי שעה לאחר ההמראה, לאחר שהטייסים דיווחו על תקלה של ברק, שככל הנראה פגע בכנף המטוס.

המטוס שהיה מלא בנוסעים, חזר על עקבותיו - לכיוון שדה התעופה שרמטייבו כדי לבצע נחיתת חירום, אך הוא הגיע במהירות גבוהה לנחיתה, כנראה בגלל לחץ הטייסים מהתקלה ובעקבות כך פגע בעוצמה במסלול, התחכך בקרקע, ואז החלה לפרוץ האש, שהתפשטה לכיוון מיכל הדלק.

לרוע המזל, מיכל הדלק היה כמעט מלא, מה שגרם לשריפה אדירה שכילתה בין רגע את המטוס, כאשר רק החלק הקדמי הצליח להישאר איתן על מקומו.

(צילום: הרב אלכסנדר ארטובסקי, ר"מ בבית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה')

בנקודה הזו, התבררה הגבורה של אנשי צוות המטוס, כאשר אחת מהן, דיילת יהודיה בשם גברת פוגל, הייתה בין אותם אנשי הצוות שעמדו בקדמת המטוס וסייעו לאנשים להיחלץ במהירות, ובכך הקטינו את גודל הזוועה, שכאמור גבתה את חייהם של 41 נוסעים.

הטענות "השקטות" שעולות ברוסיה מדברות על מחדל עצום של רשויות שדה התעופה, בכך שלא היו מוכנות לנחיתת חירום של המטוס, ולגבי המוכנות של כוחות הכיבוי והחירום, שמיועדים בדיוק למקרים מעין אלו.

יצויין, כי מדובר בפעם השניה שמטוס מסוג זה מתרסק. הפעם הראשונה הייתה ב-2012 בעת טיסת הדגמה באינדונזיה, כאשר המטוס התרסק על צלע הר, ובתוכו כ-45 אנשי צוות ועיתונאים שבאו להתרשם מדגם המטוס.

מדגם המטוס הזה יש כיום בעולם 139 מטוסים, כאשר רוסיה מובילה, ויש לה 105 מטוסים מהדגם הספציפי הזה, כמובן שההתרסקות היא מכה כואבת לחברת התעופה הרוסית שרק לאחרונה החלה במגמת שיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר