העובדים ניצלו

כמעט אסון: רכבת הוסטה למסילה בשיפוצים

רכבת שנסעה מרעננה לכפר סבא הוסטה בטעות לכיוון מסילה שבאותה העת היו עליה עובדי תחזוקה. הנהג, הצליח לבלום את הרכבת, פגע בבלוני גז ובנס לא היו נפגעים בנפש (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Aharon Krohn/FLASH90)

נמנע אסון כבד: בשעותה ערב אמש (ראשון), במרחק של ק"מ לפני תחנת הרכבת בכפר סבא, רכבת נוסעים שעמדה להיכנס לתחנה סטתה למסילה אחרת, בשיפוצים, בה עבדו באותה השעה אנשי הנדסה.

לפי הדיווח באתר 'ynet', על הרכבת היו באותה השעה עשרות אנשים, בדרכה לתחנת כפר סבא, קיבל הנהג הוראה - בטעות - לסטות לעבר מסילה שבאותה שעה עבדו עליה אנשי הנדסה.

הנהג שקלט את העובדים הצליח בשניה האחרונה לבלום את הרכבת אך פגע בבלוני הגז הזמניים שהונחו שם בשביל העבודות.

בעקבות הפגיעה של הרכבת בבלוני הגז נקרעו צינורות האוויר, הגז החל לדלוף מהבלונים ושני עובדים נפגעו משאיפת הגז. הנוסעים שלא קרה להם כלום התבקשו לצעוד את הקילומטר הנותר עד לתחנת הרכבת ברגל - בחושך מוחלט.

לפי הכתבה, גורמים ברכבת טוענים כי מי שאמור למנוע מקרים מעין אלה, הוא מרכז הבקרה של הרכבת, שבמקרה של עבודות הוא סוגר את המסילה, ואז לא ניתן בשום מקרה שרכבת תוסט לכיוון אותה מסילה.

ברכבת ישראל אמרו כי מנכ"ל הרכבת בפועל (אורי שריר) הורה למנות ועדת שתבדוק את האירוע, אותו מכנים ברכבת "כמעט ונפגע". כמו כן הוא הנחה לקיים כנסי בטיחות בכל החטיבות התפעוליות, לריענון הנחיות הבטיחות.

בחברה אומרים כי "אמש בסמוך לחצות הוכנסה, ככל הנראה בשל טעות אנוש, רכבת נוסעים למסילה עליה התבצעו עבודות תשתית, בסמוך לתחנת כפר סבא נורדאו. בשל הכניסה למסילה, פונו במהירות, על ידי משגיחי הבטיחות שהיו במקום, העובדים שהיו עליה, ואחד מהם נפגע ברגלו כתוצאה מהפינוי המזורז.

"בנוסף, פגעה הרכבת במספר מיכלי גז ששימשו לריתוך, ואלה החלו לדלוף גז אך בשום שלב לא התפוצצו. פקח הרכבת פינה את 25 הנוסעים שהיו על הרכבת חזרה לתחנת כפ"ס נורדאו, ואלה קיבלו מענה ממוניות שהוזמנו לתחנה. לאחר מכן חזר הפקח וביצע סריקה ברכבת, ולאחריה פונה לבדיקות רפואיות, בשל חשש לשאיפת גז. למקום הגיע חוקר תאונות ומנהלים בכירים, אשר החלו לאסוף את ממצאי הבדיקה, ואלו יועברו לועדה אותה מינה המנכ"ל הבוקר. רכבת ישראל רואה את האירוע בחומרה, תחקור אותו לעומק, ותסיק את המסקנות הנדרשות ממנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר