חסד למאות אלפים

חדש: ספר תורה - בנמל התעופה בקייב • צפו

איחורי והפסדי טיסות וכן המשבר בהחזרת נוסעים מישראל, משפיעים על חרדים רבים שנתקעים ללא אפשרות לתפילה ולאוכל כשר • יוזמה של עסקן חרדי מקומי פותרת זאת (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשורה למאות אלפי חרדים: ספר תורה מהודר הוצב הבוקר (שני), בנמל התעופה הבינלאומי 'בוריספול' בקייב בירת אוקראינה. יוזמה זו תסייע לנוסעים רבים שומרי תורה ומצוות, השוהים בנמל התעופה המרכזי.

מדובר במאות אלפי חרדים ודתיים המגיעים מישראל וממדינות נוספות לקברי צדיקים, לנופש או לעסקים, וכן בנוסעים רבים שהטיסה שלהם לארצות הברית וליעדים נוספים כוללת עצירת ביניים (קונקשן) בקייב.

כך הפך הטרמינל של 'בוריספול' לרווי חרדים, ופינות אולמות ההמתנה משמשים מדי יום למנייני תפילה מאולתרים.

ספר התורה, שהושאל לצורך המיזם על ידי הקהילה היהודית של קייב, בנשיאות הרב הראשי לאוקראינה הרב יעקב דב בלייך, מצטרף לחנות לממכר מזון כשר שהוצבה גם היא בטרמינל ומהווה בשורה נוספת לשוהים בארץ נכר.

היום נעשה השימוש הראשון בספר התורה בנמל התעופה, כאשר קראו בו את קריאת התורה של ראש חודש. מי שחנך למעשה את השימוש בספר, הינו מנהיג קהילת ברסלב בעיר צפת, הגאון רבי אפרים קעניג.

אל הרב קעניג, שקרא בתורה, הצטרפו עשרות מבני הקהילה ששוהים, כמנהגם מידי שנה בימים אלו, בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב באומן.

יצויין כי הכנסת ספר התורה בוצעה בתיאום רשמי עם הנהלת שדה התעופה בוריספול ועם הנהלת חברת התעופה 'אל על' בקייב.

יוזם המהלך הוא הרב הלל כהן, עסקן בולט בקהילה היהודית באוקראינה ויו"ר 'קופת החסד ליהודי אוקראינה'. לדבריו, "בשדה התעופה בוריספול עוברים במשך השנה מאות אלפי שומרי תורה ומצוות, והמגמה מתרחבת והולכת, כשהיעד הראשון מקייב - הינו לתל אביב.

"מהיום, בימי שני וחמישי, ניתן לפנות לקו החם של שדה התעופה בוריספול KBP, שע"י קופת החסד ליהודי אוקראינה", הוסיף כהן והסביר כי "מטבע הדברים יש איחורים בטיסות, הפסדי טיסות, ועוד בעיות - כשלאחרונה, עם פרוץ המשבר בהחזרת נוסעים מישראל, השירותים הללו הינם לעיתים הצלת נפשות של ממש. לאור כך, מידי יום מסופקים לשדה התעופה עשרות סנדוויצ'ים, חלבי או בשרי, בהכשר העדה החרדית ירושלים, לרווחת ציבור הנוסעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר