הכניעה מול עזה

"כניעה. פחדנות. בושה"; המתקפה של לפיד על נתניהו

בכירי 'כחול לבן', בהובלת ח"כ יאיר לפיד, לא חסכו מלים קשות מראש הממשלה בנימין נתניהו, בגלל האופן המביש לדבריהם בו סיים את סבב הלחימה האחרון מול רצועת עזה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישיבת 'כחול לבן', היום (צילומים: Noam Rivkin Fenton/Flash90)

חברי מפלגת 'כחול לבן' תקפו היום (שני) בישיבת הסיעה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל התנהלותו בסבב הלחימה האחרון מול עזה.

מי שבעיקר הוביל את הטון התקיף בישיבה, הוא ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 במפלגה, שאמר: "נתניהו נכנע לחמאס, הסתתר מאחורי הודעות של פיקוד העורף והתנהלת בפחדנות".

"הרתעה מחזירים בכוח, כולל חיסול של ראשי החמאס והג'יאהד. מי שיורה על הילדים שלנו לא צריך לשלם במזוודות של כסף, אלא בחייו", המשיך לפיד.

חיסול איש חמאס, אתמול. לא מספיק, לפי לפיד (צילום: דו"צ)

לדבריו, "כדי להתמודד עם הטרור, צריך אומץ מבצעי, וצריך אומץ פוליטי לעשות פרויקטים כלכליים בעזה. נתניהו יודע שזה הדבר הנכון, אבל הוא מפחד שסמוטריץ' ובן גביר לא יהיו מרוצים".

"את מה שנתניהו עשה מול עזה בימים האחרונים אפשר לסכם בשלוש מילים: כניעה. פחדנות. בושה", סיים יאיר לפיד.

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ פתח את דבריו באיחולים למשפחות ההרוגים והפצועים מפגיעת הרקטות: "משתתף בצערם של המשפחות השכולות ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

כשהוא פונה לנציגי עוטף עזה, שהגיעו לישיבה, אמר גנץ: "כמו שהתייצבנו בפשטות לפני הבחירות שאתם לא תצטרכו לרוץ אחרינו, אלא שאנחנו נצטרך לרוץ אחריכם - אנחנו מתכוונים לזה, והחבורה כאן תעבוד בשבילכם".

באשר לסבב הלחימה בעזה טען גנץ: "דין פרוטה כדין מאה וצריך להתייחס לכל הפרה של הריבונות הישראלית בעוצמה הנדרשת. היעדר מדיניות מקיפה ורחבה גם בציר המדיני שיאפשר התפתחות ואופק אחר ברצועת עזה. לטעמי נדרש שינוי מקיף בהסתכלות האסטרטגית של מדינת ישראל, ולהתכונן לאירוע הבא שבוא יבוא".

"כבר עכשיו אני בטוח שהצבא עושים מודיעין ומציבים יעדים חדשים. בעוד הצבא ימשיך להתכונן, הדרג המדיני צריך לעשות. צריך לרתום ארגונים בינלאומיים, ולא לבצע עצלנות מדינית כדי שהסבב הבא יימנע", סיכם גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר