הפרטים נחשפו

חילופי האשמות: מי המליץ על הפסקת אש?

בצה"ל תדרכו כי הדרג המדיני הנחה שלא להגיב בצורה שתתפתח למלחמה כוללת ובקבינט מיהרו להגיב בטענה כי הרמטכ"ל וראש השב"כ המליצו לעצור את הלחימה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

פחות מיממה להפסקת האש, בכירים בצה"ל תדרכו היום את הכתבים הצבאיים כי בצבא סבורים שללא מהלך מדיני משלים - יהיה קשה לשמר מצב ביטחוני יציב בדרום.

עוד הוסיפו בתדרוך הצבאי כי הנחיית הדרג המדיני לצבא הייתה לחזור למצב בו ארגון הג'יהאד האסלאמי אינו מחזיק את ישראל כבת ערובה, וחיל האוויר פעל בהתאם להנחיה.

לטענת הבכירים בצה"ל, הם קיבלו הנחיה ברורה מהדרג המדיני שלא להגיב בצורה שתוביל למלחמה או למבצע נרחב - שכן העיתוי אינו נוח מבחינתם.

בתגובה, טענו שרים בכירים בקבינט כי הרמטכ"ל וראש השב"כ המליצו לעצור את הלחימה ולא להיגרר למבצע רחב בעזה בעיתוי הנוכחי, בטענה שכיום חמאס מכתיב את תנאי העימות. לטענתם, השניים המליצו לצאת למבצע רק ביוזמה ישראלית.

"נדהמנו מהדברים, הם לא תואמים את ההערכה שהרמטכ"ל עצמו הציג בקבינט", טענו גורמים. לטענתם, קיימות "נסיבות מיוחדות וחשאיות" שהובילו להפסקת האש כעת.

במקביל, בחדשות כאן 11 פרסמו את תנאי הפסקת האש, ולפיהם, ישראל תאפשר להעביר 30 מיליון דולר מקטאר לחמאס. הסכום הזה צפוי לעבור בקרוב - והוא גבוה מכפי שהיה עד כה.

במקביל, חמאס התחייב לרסן את הג'יאהד האסלאמי, יפסיק את שיגורי בלוני התבערה וההפגנות על הגדרות יצומצמו, והמפגינים יורחקו עוד יותר מהגבול, כדי למנוע אלימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר