פרסום ראשון

הרב הראשי דורש: "להשוות את בתי הדין לבתי המשפט"

הגר"ד לאו דורש מיהדות התורה להכניס להכניס כדרישה למשא ומתן הקואליציוני את השוואת בתי הדין לבתי המשפט, על ידי הוספה משמעותית של עוזרים משפטיים לבתי הדין הרבניים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בשעות הערב (שני) נערכה פגישה בלשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, לשם הגיע חבר צוות המו"מ הקואליציוני של יהדות התורה ח"כ אורי מקלב.

במהלך הפגישה העלה הרב הראשי הגר"ד לאו בפני ח"כ מקלב את הצורך ביישום דו"ח הצוות להשוואת בתי הדין לבתי המשפט, בין היתר על ידי הוספה משמעותית של תקני עוזרים משפטיים לבתי הדין הרבניים.

ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי הרב הראשי ביקש כי יכניסו את הצורך להשוואת התנאים למסמך הדרישות במשא ומתן הקואליציוני.

מקלב אמר לרב הראשי כי זהו עוול שחייבים לתקן. "לא יתכן שבבתי המשפט קיים עוזר משפטי צמוד לכל שופט, בכדי לסייע בעבודתו, ואילו לכל מערכת בתי הדין ישנם רק שמונה עוזרים משפטיים", אמר מקלב.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', המשא ומתן בין הליכוד ליהדות התורה תקוע בשלב זה, בין היתר בשל אי הסכמה על דרישות החרדים בנושאי השבת והגיוס. כמו כן לא הגיעו הצדדים להסכמה באשר לתפקידים עבור יהדות התורה.

עוד נחשף כי האדמו"ר מגור הוא שהורה ליהדות התורה ליצור משבר סביב חילולי השבת, המתוכננים לשתי השבתות הקרובות, ואולי אף לשתק בשל כך את המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד, עד להודעה חדשה.

יהדות התורה דורשת בין היתר ענישה לגופים שיעברו על 'חוק השבת', ושרק גויים יעבדו בעבודות שמוגדרות "פיקוח נפש"; לצד סיירת שתפקח בכל שבת כי לא נעשים עבודות על ידי גופים רשמיים שלא לצורך על ידי יהודיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר