חולקים כבוד

משלחת חרדית תעלה לקבר החייל פנחס סולובייצ'יק הי"ד

פנחס סולובייצ'יק, בחור חרדי שהתגייס לאצ"ל ונהרג במלחמת השחרור בערב תשעה באב, נחשב לאורך שנים כ'חייל אלמוני'. ביום הזיכרון יעלו חרדים לקברו לאמירת תהילים וקדיש (חרדים)

קברו של פנחס סולובייצ'יק (צילום: דוברות זק"א)

יוזמה מרגשת: בזמן שראשי המדינה יתכנסו בהר הרצל לחלוק כבוד לחיילי צה"ל שנהרגו במלחמות ישראל, מתארגנת קבוצה חרדית יחד עם מתנדבי זק"א לעלות לקברו בחור הישיבה החייל פנחס סולובייצ'יק, ששירת באצ"ל ונהרג בפריצת החומה ליד הר ציון במלחמת השחרור.

מכיוון, שלא ידוע כיום על שום בן משפחה שנשאר למנוח, החליטו קבוצת החרדים יחד עם מתנדבי ארגון זק"א, לעשות מעשה ולעלות לקברו ביום הזיכרון.

העליה לקברו תהיה מחר (רביעי) בשעה 11 בבוקר, בבית העלמין שערי צדק הישן. הקבוצה תתייחד עם זכרו בהדלקת נר נשמה, אמירת תהילים, קדיש ותפילת קל מלא רחמים.

מי הוא פנחס סולובייצ'יק?

פנחס נולד בשכונת יגיע כפים שליד מאה שערים, לאביו יעקב ולאמו חנה. הוא היה האח השלישי אחרי יוסף ושבתאי והאחות פנינה. היה מתפלל בשטיבלאך של מאה שערים במניין של בן ציון אניקסטר.

פנחס סולובייצ'יק בן יעקב וחנה. מספר אישי 0173732 נולד ביום כ"ב במרחשון תרפ"ז (30 באוקטובר 1926) בירושלים. למד בתלמוד תורה ובישיבה קטנה, והיה חרדי ששמר על קלה כבחמורה בשלב מסוים הצטרף כרבים באותה תקופה למחתרת אצ"ל. לפרנסתו ולפרנסת בית אביו עבד בבית חרושת למוצרי חשמל, והיה אחד העובדים המוכשרים.

פנחס עם שני אחיו (באדיבות הרב גליס)

פנחס היה אחד הצעירים האמיצים, שלחמו באזור ירושלים בתקופת המלחמה לשחרור ירושלים. הוא היה בכוח שהחזיק את הר ציון ועמד בהטרדות והתקיפות של הלגיון הירדני.

יעקב ישראלי שלחם אתו מספר כי הם עמדו במרפסת של כנסיית דורמציון, שהייתה מכוסה עם שקי חול ומדי פעם בתורנות הם הוציאו את הראש כדי לבדוק את המתרחש, כשפנחס הוציא את הראש ירה בו צלף כדור בראש. הוא הובהל לבית החולים שערי צדק ושם נפטר ביום ח' מנחם אב תש"ח ונטמן בחצר בית החולים.

העליה לקבר בשנה שעברה (צילום: דוברות זק"א)
העליה לקבר בשנה שעברה (צילום: דוברות זק"א)
העליה לקבר בשנה שעברה (צילום: דוברות זק"א)
העליה לקבר בשנה שעברה (צילום: דוברות זק"א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר