חשיפת 'כיכר השבת'

מנהלי הת"תים יחרימו את כנס משרד החינוך

אחרי הביקורת על ההחלטה לבצע ביקורות עומק, החליטו מנהלים בתלמודי תורה להחרים כנס ראשון מסוגו שיערוך משרד החינוך בניסיון להטמיע את הנהלים החדשים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

עשרות מנהלי תלמודי תורה ממוסדות המוכש"ר (המוכר שאינו רשמי) שקיבלו השבוע הודעה ממשרד החינוך כי בקרוב תתנהל ביקורת עומק במוסד, הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם ביקורת דרקונית שתוצאותיה הוכתבו מראש, עד לתיאום מלא בנושאים חינוכיים, והתאמת הדרישות למציאות המיוחדת בה נתונים המוסדות.

ל'כיכר השבת' נודע כי המנהלים צפויים להחרים כנס ראשון אותו מארגן משרד החינוך בניסיון להטמיע את הנהלים החדשים. הכנס ייערך הצהריים בכפר סבא. לכנס זומנו כל מנהלי המוכש"ר, אך אלו הודיעו כי לא יגיעו אל הכנס שנועד לשנות, ולהתערב בתכני הלימוד החרדים.

יצויין כי בתחילת דרכה של הביקרות גם מנהלי המוסדות בחינוך הרשמי קיבלו הנחיה מארגוני המורים שלא לשתף פעולה עם הביקורת עד להסדרת הנושא מול הארגונים.

בשבוע האחרון נערכו דיונים ממושכים בין מנהלי המוסדות שקיבלו הודעה על הביקורת, ולאחר שיקול דעת והתייעצות הוחלט שלא לשתף פעולה ולא להגיע היום (שלישי) לכינוס היערכות לקראת הביקורת.

מנהלי המוכש"ר זועמים על כך שבעוד הם מתוקצבים ב 40% בלבד מכל תלמיד אחר במדינה, הם נדרשים לעמוד בסטנדרטים של מי שמתוקצב ב-100% במערכת.

מנהלים אומרים כי לא ניתן לעבור ביקורת במציאות כזו שכן זוהי דרישה שלא ניתנת ליישום. בנוסף, המנהלים טוענים לחוסר שוויון בין קבוצת המוסדות המבוקרים.

"עיון ברשימת המוסדות שעלו בביקורת מלמד כי זהו סיכול ממוקד למוסדות המוכש"ר" אומר דוד שרפר יו"ר פורום מוכש"ר.

המנהלים המגובים ברבנים ומורי הוראה חשובים המלווים את המוסדות, החליטו פה אחד שלא לשתף פעולה עם הביקורת ולדרוש הסדרת היחס ההוגן למוסדות המוכש"ר. רבים מהם העלו חשש כי מדובר בפגיעה בעצמאות החינוכית הלימודית והרוחנית שממנה נהנים המוסדות וכי הביקורות יביאו לפגיעה בחינוך החרדי.

מנהלי מוסדות חינוך בכירים אומרים ל'כיכר השבת', כי במשרד החינוך מנצלים את תקופת המו"מ הקואליציוני על מנת לבצע "מחטף", כלשונם.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך מעורבים בסוגיה, שהגיעה לפתחם. הגאון רבי מאיר קסלר, רבה של מודיעין עילית ויו"ר הוועדה, פועל בנושא - לצד חברי הכנסת שהבעיה הגיעה אף לשולחנם.

ממשרד החינוך נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הבקרה המדוברת אינה עוסקת בנושאים פדגוגיים, וחשוב להדגיש באופן ברור שהיא אינה 'התערבות' בתכני הלימוד. הבקרה עוסקת רק בנושאים מנהלתיים, והיא נעשית בתיאום מלא עם מנכ"לי הרשתות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר