מעצרם הוארך

בסיוע ה-FBI: נעצרו ישראלים מ'הרשת האפלה'

חקירה חוצה יבשות של ה-FBI בסיוע יחידת הסייבר של ימ"ר תל אביב הובילה לסדרת מעצרים בישראל, צרפת, גרמניה, הולנד וברזיל. בית משפט האריך את מעצר הישראלים (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הבוקר (שלישי) האריך בית משפט השלום בת"א בשישה ימים, את מעצר שני החשודים בהקמה וניהול אתר אינטרנט המפנה גולשים לאתרי מסחר ברשת האפלה.

באותם האתרים שהחשודים הפעילו היה ניתן לרכוש אמצעי לחימה, סמים אסורים, כרטיסי אשראי גנובים וכו'. על פי החשד, לאורך השנים בהן האתר הופעל, בעליו הרוויחו מיליוני דולרים

לפני כמה חודשים נפתחה חקירה סמויה של יחידת הסייבר בימ"ר תל אביב יחד עם ה - FBI, כאשר אמש (שני) החקירה נהפכה לגלויה, והביאה למעצרים בישראל, צרפת, גרמניה, הולנד וברזיל.

יצויין, כי הרשת האפלה הנה פרטית ואנונימית והגלישה מתאפשרת רק באמצעות תוכנה. בגלל אופייה, מהווה הרשת מוקד לפעילות בלתי חוקית כגון סחר בסמים נשק ושכירת שרותים בעלי אופי פלילי.

ע"פ חשד מערך הסייבר, אתר האינטרנט שברשות החשודים, הכיל קישורים לאתרי מכירות לא חוקיים ברשת האפלה ובכך פעלו בשיטת "שיווק שותפים" והרוויחו על כל מכירה שבוצעה דרכם, מה שהוביל כאמור, לרווחים של מליוני דולרים.

התשלום בעבור העסקאות לא בוצעו ע"י כסף מוזמן או העברות בנקאיות כמובן, אלא הועברו לחשודים באמצעות מטבע דיגיטלי מסוג "ביטקוין" .

אמש, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו חוקרים ובלשי המשטרה כשבידם צווי חיפוש ומעצר על בתי החשודים וכן בוצעו חיפושים בחברות אחסון אתרים.

ממשטרת ישראל נמסר: כי "תמשיך לחקור ולחשוף עבירות פליליות ולחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפעילות פלילית הפוגעת באזרחים נורמטיביים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר