פרסום ראשון

ישיבת ראשון לציון תיסגר ותוקם מחדש בירושלים

מאז פטירת המנהל הרחני, עברה הישיבה טלטלות רבות וכעת הפתיע ראש הישיבה הגרי"מ דרוק שהודיע כי הישיבה תעבור, טובי הלומדים יגיעו לירושלים לצד תגבור רמת הלימוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש הישיבה לצד שר התורה (צילום: דוד זר)

פרסום ראשון: ראש ישיבת 'תפארת ישראל' הגאון רבי ישראל מאיר דרוק הפתיע את הבחורים כאשר הודיע כי הישיבה בראשון לציון תועתק, וטובי הלומדים יעברו לירושלים.

הישיבה בירושלים תוקם בנוסח "ראשון לציון החדשה", תוך שדרוג רמת הלימוד ותוך רישום מוקפד לשנה הבאה - הודיע להם ראש הישיבה.

ישיבת 'תפארת ישראל' בראשון לציון הוקמה לפני כמעט עשור שנים, בשנת תש"ע על ידי הגרי"מ דרוק בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שאף הגיע בהמשך, בשנת תשע"א, לחנוכת הבית לישיבה.

על הקמת הישיבה הוחלט בזמנו לאחר שסיפרו למרן כי אין בעיר ראשון לציון ישיבה. הוא ביקש מתלמידו הגרי"מ דרוק להקים את הישיבה ולשמש כראש ישיבה, בעוד הגאון רבי יאיר ישראלי זצ"ל מונה למנהלה הרוחני של הישיבה.

הגרי"מ דרוק נהג להגיע מידי יום מירושלים לראשון לציון למסור שיעור יומי בישיבה בראשון לציון ושימש כראש הישיבה, כאשר את הניהול הרוחני הותיר בידי הגר"י ישראלי זצ"ל שהיה שוהה מידי יום בשיבה מהשעה 06:00 בבוקר ועד 00:00 בלילה, והיה מוסר שיחות ו'ועדים', הוא היה כהגדרת בני הישיבה כ"אבא" עבורם עד ליום פטירתו בתחילת החורף האחרון.

הגר"י ישראלי זצ"ל עם מרן הגר"ח קנייבסקי

מאז פטירתו הישיבה עברה משברים, וראש הישיבה הגרי"מ דרוק נכנס שוב ושוב למרן שר התורה הגר"ח קניבסקי להתייעצות, עד להחלטה שהתקבלה בימים האחרונים על ידי מרן שר התורה כי הישיבה תועתק לישיבת 'תפארת ישראל' בירושלים.

צוות רשמים מיוחד יפעל לרישום לשנה הבאה תוך הקפדה על טיב הנרשמים, ותוך שימת דגש על הקמת הישיבה מחדש כ"ראשון לציון החדשה" לטובי שיעור ג' מהישיבות הקטנות.

הישיבה תועבר החל מחג השבועות הקרוב למבנה ישיבת 'תפארת ישראל' בגבעת שאול הסמוכה לבית הגרי"מ דרוק, לצד כולל האברכים הידוע הקיים בהיכל הישיבה.

יצויין כי בישיבה בראשון לציון מכהן כמשגיח הגר"נ פרידלנדר שיעבור לשמש משגיח בישיבה החדשה בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר