מיזם 'כיכר השבת'

מהצפון ועד הדרום: הציבור החרדי מקדש שם שמים • צפו

לא עוד קיצונים שרוקדים מול המצלמה בצפירה ומחללים שם שמים, כי אם הפנים היפות של הציבור החרדי, שגם עומד וזוכר - בדרכו, מכבד ומקדש שם שמים. 'כיכר השבת' במיזם מיוחד • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, באדיבות המצלמים. עריכה: יוחנן בלייך)

מיזם 'כיכר השבת': את תמונותיהם של החרדים הקיצוניים, בפרובוקציות המסורתיות בימי הזיכרון והעצמאות - כולנו כבר מכירים. התקשורת הכללית לא פוסחת על התיעודים, החוזרים על עצמם מדי שנה. אך לא עוד. 'כיכר השבת', האתר החרדי הגדול בעולם, יצא במיזם מיוחד לתעד את הפנים היפות של רוב ככל המגזר החרדי, זה שמקדש שם שמים ובעת הצפירה לזכר חללי מערכות ישראל עומד, אולי אף קורא פרק תהילים, מכבד ומקדש שם שמים.

זה הפך לתופעה תקשורתית מכוערת ושקרית אשר ביקשה להכפיש את הפנים היפות שלנו, החרדים. מדי ערב יום הזיכרון נשלחו צוותים תקשורתיים בכדי לאתר חרדים שלא מכבדים את היום או למצער מציגים את הקיצוניים כמי שמייצגים את כלל הציבור החרדי.

כלי התקשורת הכלילו את הציבור החרדי והציגו אותו בעיני הקוראים והצופים כציבור שלא אכפת לו מהזיכרון, מהאחר, מהשונה, זאת כאשר הציבור החרדי בכללותו מכבד וזוכר - בדרכו שלו, בדרך היהדות.

איש החינוך החרדי, חיים ולדר, יצא בשיחה עם 'כיכר השבת' נגד אותו מיעוט שבכוונה תחילה ובכדי "להכעיס", הולך בעת הצפירה: "לא נדבר על אלה שהולכים בצפירה לתומם", אומר ולדר, "נאמר לזכותם שאינם מודעים לכאב שזה גורם לזולתם, אבל מה יאמרו אלה שבצורה מכוונת ומתריסה מהלכים בצעדי ריקוד לפני המצלמה? אתה לא רוצה לנהוג מנהגי גויים? ניחא, אבל מה הריקוד הזה? איזה טעם רוחני יש בו? איזו תועלת יוצאת מהפגיעה הזו באנשים הסבורים שהעמידה מכבדת את יקיריהם שנפלו?".

"האנשים הללו פוגעים לא רק במשפחות השכולות - כי אם בכולנו", אומר ולדר, "קשה להסביר איזו כמות זעם משתחררת בכל פעם שהם נראים בכלי התקשורת, דורסים ברגל גסה את מה שנראה כאקט של כיבוד יקיריהם".

"כדי להסביר מה זה עושה", אומר ולדר, "ניקח כמשל את אותם שונאי ישראל שהיו מגיעים במכוניותיהם בשבת לכביש בר אילן כדי לנסוע הלוך ושוב ולהרגיז, הם לא עשו זאת מפני שרצו לנסוע, הם עשו זאת כדי לצער אותנו".

ולדר מוסיף ומרחיב כי "כל חברה נוהגת להרחיק את העשבים השוטים, את הפוגעים והמרושעים. רק שלפעמים אלה מתחכמים ומבטאים את הרוע והאלימות שלהם בדברים אידאולוגים, שגם אם הרוב מתנגד לזה, הוא עדיין רואה בזה 'מחלוקת אידאולוגית'. אם נשתוק, הם עלולים לסבור שהם מייצגים אותנו, או שאנו תומכים במעשיהם בשתיקה. רק אם נזעק בקול גדול כי אין לנו חלק ונחלה בהם וכי אנו מגנים אותם גינוי חריף, יבין העולם שמדובר בקומץ תמהונים חסרי דעה ולב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר