צפו בתיעוד

עצרת הזיכרון בבני ברק: "דמם צועק מן האדמה"

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין אמר בטקס יום הזיכרון המרכזי בעיר כי "71 שנות המדינה הן לא רק שנים של שגשוג, צמיחה ופריחה, אלא גם 71 שנים של בכי, כאב וצער" (חרדים)

(באדיבות המצלם)

בעיר בני ברק נערך הערב (שלישי) טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, במעמד ראש העיר אברהם רובינשטיין, ממלא מקומו חנוך זייברט, סגניו וחברי מועצת העיר, הנהלת יד לבנים ובני המשפחות השכולות.

העצרת נפתחה בדקת דומיה עם הישמע הצפירה ולאחר מכן אמירת יזכור' ונאומי הזיכרון.

בנאומו, אמר ראש העיר רובינשטיין: "מידי שנה בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נאספים אנו למעמד מרגש ולטקס הכואב, להעלאת זכרם והתייחדות עם זכר הנופלים במערכות ישראל, ובהם למעלה מ-380 בני עירנו היקרים.

"הזמן החולף אינו מקהה את עוצמת הכאב של אבות, בנים, בני זוג, אחים ואחיות, שנפלו במערכות השונות, למרות שנהוג לומר שהחיים חזקים יותר מהכל, הם לא נותנים לבני המשפחות, לא מנוח ולא לשכוח, והפצע קיים ושותת כצלקת לאחר ניתוח, שבכל נגיעה חשים אותה".

ראש העיר בני ברק המשיך ואמר כי "שמותיהם של הנופלים אמנם חרוטים על קירות האבן באנדרטאות או במצבות, אך בקרב משפחות היגון, המכאוב והמחיר הנורא אינם מרפים ואינם חדלים, הקרובים נשארים עם זכרונות משוטטים בין תמונות ומלטפים כל חפץ שקיבל בן משפחתם היקר, והם מבינים יום יום, שעה שעה שהעיקר איננו, הם חשים את הכאב הצורב ואת הגעגועים ואת חוסר ההשלמה עם הפרידה האיומה.

"דברי חז"ל על הכתוב 'ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך' - 'אפילו הוא נוטל נפשך', הם לא ססמא גרידא אלא הוראה בתולדות עם ישראל. פעמים שעלו על מוקד בקידוש השם, ונטבחו בידי מרצחים שפלים ונתעבים, אם על ידי חיילי צבאות האויב ואם על ידי אלו שנשלחו בידי ארגוני הטרור הנתעבים".

רובינשטיין הוסיף ואמר כי "71 שנות המדינה הן לא רק שנים של שגשוג, התפתחות, צמיחה ופריחה, אלא גם 71 שנים של בכי וקנאה, של כאב וצער על הבחורים המופלאים שכל דמם צועק ועולה מן האדמה, כנאמר בכתובים, 'פלגי מים תרד עיני על שבר בת עמי'.

"משאת נפשם של הנופלים היתה לאחדות העם ולגיבושו וזאת צוואתם הרוחנית ומשום כך על כולנו בני כל המחנות איש על מחנהו ואיש על דגלנו להתלכד ולהתגבש ולהתייחס בכבוד בהערכה ובהבנה הדדית זה לזה וזהו מקור הברכה וההצלחה לכולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר