ב"היכל שלמה"

לראשונה: טקס זיכרון לחללים החרדים הי"ד • תיעוד

טקס מרגש וייחודי נערך הערב ב"היכל שלמה" בירושלים לזכר חללי צה"ל החרדים. שיאו של הטקס היה בעת שהקהל עמד על רגליו בשירה וואקלית של 'אני מאמין' • צפו (חדשות חרדים)

מתוך הסרטון (צילום: אליעזר היון)

מאות מבני הציבור החרדי השתתפו הערב (שלישי) לראשונה בטקס מרשים ומרגש של יום הזיכרון, שנערך ב'היכל שלמה' בירושלים, לזכר חללי צה"ל החרדים.

העצרת הוקדשה לזכרם של חללי צה"ל החרדים ובתוכם משרתי הנח"ל החרדי הראשון וחללי מסלולי השירות החרדיים הקיימים כיום בצה"ל.

את הטקס כיבדו בנוכחותם רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן והרב יואל שוורץ יחד עם חברי מועצת העיר ירושלים, המשפחות השכולות ואנשי ורבני עמותת "נצח יהודה". את הטקס הנחה העיתונאי מני גירא-שוורץ.

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שיגר נאום מרגש על חיילי צה"ל החרדים שהוקרן על גבי המסכים באולם.

דודי רוט, אחיינו של דוד אליהו פירסט ז"ל שנפל באסון נאות הכיכר, שר יחד עם אחיו, החזן אבריימי רוט, את תפילת "אב הרחמים", לאחר מכן הוא תיאר את אופי חייה של משפחתם השורשית בבני ברק, "למען חינוך הילדים התיישבו סבי וסבתי בעיר בני ברק , אני זוכר את סבי ז"ל שהיה קם כל בוקר בארבע לפנות בוקר לשיעור היומי, ואת סבתי שדאגה שדבר לא יחסר לו, הם הקפידו על קלה כבחמורה. מתוך תחושת אחריות ורצון לתרום, בנם - דוד אליהו התגייס לשרות קרבי במסגרת הנח"ל החרדי", רוט ציין כי, "הדור ההוא, היו לו עוצמות, הוא סלל את דרכינו בדם וביזע ובאמונה", והוא סיים בתחושת החמצה, "סבתי ע"ה חיכתה לעצרת הזו 48 שנה והנה רק עכשיו זה קורה, אך היא, היא כבר לא כאן לראות זאת".

במהלך הערב הוזמנו הורי החיילים להדליק נר זיכרון, ולקרוא פרקי משניות ותהילים לזכר ילדיהם שנפלו תוך קידוש ד' במערכות ישראל.

שיאו של הטקס היה בעת שלהקת גדוד 'נצח יהודה', עלתה לבמה לשיר את 'אני מאמין' המרגש לקול צלילי מקהלה ווקאלית, כשהקהל עומד על רגליו ומנגב את דמעותיו. בסיום הטקס, נחנך קיר חללים מיוחד לזכר הנופלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר