חשש בארה"ב

איראן פורשת מהסכם הגרעין; מתכננת מתקפה?

האיראנים הודיעו כי הם נסוגים מחלק מההתחייבויות בהסכם הגרעין שחתמו מול ארה"ב והמעצמות • ארה"ב זיהתה ההעברה של ספינות איראניות ובדקת אם יש קשר (בעולם)

מנהיגי איראן וארה"ב (צילום: oly Defence Values, Archives and Publications / גנו 1.2, שאטרסטוק)

הבוקר (רביעי) הודיעה איראן רשמית כי החליטה להפסיק ליישם חלק מההתחייבויות בהסכם הגרעין. בתוך כך ארה"ב החליטה לשלוח למזרח התיכון נושאת מטוסים, בעקבות חששה שאיראן מנסה לשלוח טילים בליסטיים לכיוונה של ארצות הברית.

נישא איראן חסאן רוחאני התייחס להחלטה לסגת חלקית מהסכם הגרעין ואמר: "ההסכם עדיין בתוקף, אך מכיוון שהציונים ואייפא"ק מפעילים לחץ על ממשל טראמפ, כעת אנחנו מראים שגם אנחנו יודעים לעבור על ההתחייבויות - אליהם התחייבנו בהסכם הגרעין, לא ייתכן שההתחייבות תהיה חד צדדית".

במקרה או לא במקרה, ה-'CNN' מדווח כי בארה"ב זיהו תנועות חשודות באזורים של איראן נראתה ספינה שעפ"י החשש היא טעונה בטילים בליסטיים הממוענים ככל הנראה להישלח או על ארה"ב או על ישראל.

ממשל טראמפ החליט לא לשקוט על שמריו, וכבר אתמול שלחה את נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" הידועה לכיוון מזרח התיכון כדי להיות ערוכים לכל תרחיש אפשרי. אחד מדוברי צבא ארה"ב אף אמר כי כלל לא ברור האם איראן תוכל לשלוח טילים מהספינה, ויכול להיות שהם רק מעוניינים להעביר את הטילים למקום אחר.

הלחץ האמריקאי מראה את אותותיו גם על מזכיר המדינה - מייק פומפאו, שהיום (רביעי) הייתה מתוכננת לו פגישה עם הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל, וברגע האחרון הוא ביטל "מסיבות ביטחון המדינה", ובמרום לנסוע לגרמניה נסע לבסיס הצבאי של ארה"ה בבגדד שבעיראק.

כזכור, טראמפ הודיע לפני קרוב לשנה על פרישתו מהסכם הגרעין שנחתם בין האמריקאים לאיראנים בזמן אובמה, מכיוון שלטענת טראמפ ההסכם היה "פגום", כעת איראן "מחזירה" לארה"ב, ויכול להיות בהחלט שיש לה תכניות אחרות בזמן הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר