בטקס בקריית גת

סגן השר ליצמן הניח זר וקרא פרק תהילים • צפו

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן השתתף בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בקרית גת, הניח זר, קרא תהילים ונשא דברים בשם ממשלת ישראל (אקטואליה)

(באדיבות המצלם)

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן השתתף הבוקר (רביעי) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בקרית גת.

סגן השר הניח זר, קרא פרק תהילים לעילוי נשמות הנופלים ונשא דברים בשם ממשלת ישראל.

בנאומו, אמר סגן השר ליצמן: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום בו הזיכרון הכואב והמדמם מאחד את כולנו. העלאת זיכרון הנופלים מסירה את המחיצות בתוכנו לטובת אלה שמסרו נפשם בשביל כולנו. ביום הזה, אנו מרכינים ראש בפני משפחות הַשְּׁכוֹל. זוכרים, כואבים ומוקירים את הנופלים במערכות ישראל.

"בעמדנו כאן היום לרגלי קברי חללי צה"ל, שמסרו נפשם לטובת העם היושב בציון, אנו מזכירים לנו לנצח: איננו ניצבים מול מצבות דוממות. כל מצבה הינה עדות למסכת חיים שנקטעה, לפתיל שנִגְדַּע בְאִיבּוֹ. כל שם שנחרט על האבן מקפל בתוכו סיפור של גבורה, מסירות נפש, עוז רוח ואהבת ישראל".

סגן השר המשיך ופנה אל המשפחות היקרות ואמר: "אני יודע כי אין גבול לכאבכן. ברור לי שאין מנוח לייסוריכן. אין מילים שינחמו אימא או אבא, אח או אחות, שאיבדו את יקירם לבלי שוב. הזיכרונות שצפים, הגעגועים שלא מרפים, והלילות הקשים ממחשבות ודמעות על האהובים שלא חזרו הביתה.

"אך עליכן לדעת כי אינכן לבד. עם שלם עומד אתכן יחד, כואב ומיוסר, זוכר ומוקיר, את תרומתם הגדולה של יקירכן, ואתכן, משפחות יקרות, שנתנו את היקר להם מכל לטובת עמנו ומולדתנו. ביום הזה נדגיש שוב את המחויבות של כולנו, אזרחים וגורמים ממלכתיים כאחד, למען משפחות השכול.

"מדינת ישראל מציינת 71 שנות קיומה, מלאת הישגים בכל התחומים. אך עוד לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה. אנו עדיין מצויים בעיצומה של מלחמה על עצם קיומנו. רבים חללים הפילה מלחמה זו: לוחמים, אזרחים, אבות ואמהות, זקנים וטף – 'דמים בדמים נגעו'.

"יום הזיכרון מסיר מתוכנו את המחלוקות הקיימות בחברה הישראלית בחיי היום-יום. זו הזדמנות להדגיש את המחבר בינינו אל מול המפריד. שכן הכאב והזיכרון משותף לכולנו, והרי אויבינו הרוצים לכלותינו אינם מבדילים בינינו. גורל אחיד לכולנו.

"כמה מצער ונורא שבימים אלו, שוב פגשנו את כאב השכול ואובדן החיים בקרב משפחות מיוסרות שאיבדו את יקיריהן בידי שונאינו המחבלים. כמה סמלי הוא שארבעת הנרצחים בסבב הלחימה האחרון מייצגים את כלל אזרחי ישראל כמעט מכל האוכלוסיות. משה פדר, פנחס מנחם פשווזמן, זאיד אלחמאמדה, משה אגדי – השם יקום דמם.

"בשמם של הנופלים והנופלות ולזכרם של חללי ישראל, נפעל לקירוב לבבות, לאחדות בין חלקי העם, ולחיבור בין האוכלוסיות השונות, בארץ ישראל.

"בשעה זו נתייחד עם חללי צה"ל, נישא תפילה לעילוי נשמותיהם ונביע מחדש את מחויבותנו לא רק לזכרם, אלא גם למען בני משפחותיהם, הנושאים בלבם את כאב האובדן. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר