"זאת הייתה מלכודת"

שוחררו לוחמי הנח"ל החרדי שהכו פלסטינים

שלושת לוחמי גדוד "נצח יהודה" שנעצרו לאחר שהיכו פלסטינים שסייעו למחבל שרצח את חבריהם לגדוד - שוחררו ממעצר. "אי אפשר להכניס חיילים לסיטואציות כאלה" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

שלושה מחמשת לוחמי גדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי) שוחררו היום (רביעי) ממעצר בכלא הצבאי שבמחנה צריפין. למקום הגיעו מספר פעילים ימין, ביניהם צ'רלי אזריה, אביו של הלוחם אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל פלסטיני בחברון.

אביו של אחד החיילים אמר במקום בהצהרה לכלי התקשורת, כי מדובר היה במלכודת. "אני יודע דבר אחד: בצבא נורמלי, כשקורות תקלות מבצעיות ולא דברים שקשורים לפלילים, מפקדים לוקחים אחריות".

"לא ייתכן לקחת לוחם ולהכניס אותו למלכודת. המפקדים שלהם ידעו שהם ייכשלו. הם לא יכולים לקחת חיילים ששבועיים קודם נהרגו חברים שלהם, כשהם יודעים שהמסלול עובר ליד האנדרטה. אי אפשר להכניס חיילים לסיטואציות שרובוט לא יכול לעמוד בהן".

שלושת החיילים, חתמו על הסדרי טיעון, ובהתאם להסכם, גזר עליהם בית המשפט הצבאי ביפו עונש מאסר של 190 יום, הורדה לדרגת טוראי ושלושה חודשי מאסר נוספים על תנאי.

בנוסף, סוכם כי יגישו בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, למחיקת הרישום הפלילי. התביעה מצידה, הסכימה שלא להתנגד לבקשת החנינה.

אחד הלוחמים הביע חרטה על מעשיו בבית המשפט באומרו: "ראינו את הרוצח שרצח אותם, בלי היסוס מורידים אותו לרכב, כי זאת המשימה שלנו. ראיתי את המראות, והכל צף ועלה. מדובר באירוע נקודתי שלא מאפיין אותי. אני מתחרט על מה שעשיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר