תם המועד

הרכבת ממשלה: נתניהו יבקש מהנשיא ארכה של שבועיים

במהלך השבוע יסתיימו להם 28 הימים שניתנו לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את ממשלתו החמישית, אך נתניהו צפוי לבקש מהנשיא אורכה בשל הלחימה בדרום שמנעה את המגעים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו והנשיא ריבלין (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקש במהלך השבוע מנשיא המדינה ראובן ריבלין להעניק לו שבועיים נוספים למלאכת הרכבת הממשלה, לאחר שתמו להם 28 הימים שניתנו לו.

נתניהו צפוי לנמק את בקשתו בכך שבמהלך השובע החולף היה עסוק בנושא הביטחון בשל הלחימה בעזה והירי לעבר יישובי הדרום.

בשבועיים הקרובים נתניהו צפוי להאיץ את המשא ומתן מול המפלגות החרדיות ו'ישראל ביתנו' ולנסות להביא לפתרון החוקים הנמצאים במרכז המחלוקת.

יצוין כי עד כה טרם נמצא פתרון לסוגיית חוק הגיוס, שכן החרדים הודיעו לצוות המו"מ של 'הליכוד' כי אין בכוונתם לאשר את העברת חוק הגיוס כלשונו. ומנגד, ליברמן מתעקש שלא יבוצע אף שינוי בחוק שהוגש על ידי משרד הביטחון.

חוק נוסף שנמצא במרכז המחלוקת הוא חוק הגיור. בעוד יו"ר 'ישראל ביתנו' ליברמן מתעקש שהממשלה תקבל ותאשר את המלצות השר לשעבר משה ניסים, המפלגות החרדיות מתעקשות כי נתניהו יגנוז את ההמלצות ויעביר את חוק הגיור של אריה דרעי.

כזכור הרבנים הראשיים יצאו במתקפה חריפה נגד המלצות ועדת ניסים והגדירו את המלצות כסכנה ליהדות.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', מי שינסה לתווך בין הסיעות החרדיות ל'ישראל ביתנו' יהיה חבר צוות המו"מ של 'הליכוד', נתנן אשל, מקורבם של בני הזוג נתניהו.

ממפלגת הליכוד נמסר הערב (מוצ"ש): כמקובל בפעמים הקודמות - ובנוסף ללוח הזמנים הצפוף שכלל את חול המועד פסח, אירועי הזיכרון והעצמאות והאירועים הביטחוניים - בכוונת ראש הממשלה נתניהו לבקש ארכה להרכבת הממשלה מנשיא המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר