חשיפת 'כיכר השבת'

השבוע: מנהלי הת"תים יתכנסו לדיון חירום

לטענת מנהלי מוסדות המוכר שאינו רשמי, הם מוסדות החינוך היחידים שמראש נקראים לביקורת כשהתוצאות כבר כתובות מראש. הם קוראים להמתין למינוי שר חדש לתפקיד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

דווקא בדמדומי כהונת שר החינוך בנט החליט מאן דהוא במשרד החינוך לצאת למתקפה חריפה נגד מוסדות המוכש"ר החרדים. מחר (ראשון) יערכו מנהלי המוסדות כינוס חירום בעקבות הודעה שקיבלו מנהלים מארבעים מוסדות על ביקורת מקיפה שלא נראתה כמותה זה שנים.

הביקורת הנוכחית, כך טוענים המנהלים מהווה כר נוח לפגיעה בעצמאות תכני הלימוד במוכש"ר, שכן במכרז שהוציא משרד החינוך ובמסגרתו בחר את החברה שתבצע את הביקורת עבורו, ניכרת תביעה לבדיקה ולהתערבות בוטה וברורה גם בצד החינוכי, כגון תכני הלימודים ועוד.

עיקר הטענות של מנהלי המוכש"ר הם כי הם מוסדות החינוך היחידים שמראש נקראים לביקורת כשהתוצאות כבר כתובות מראש. דרישות המשרד מהמוסדות מותאמות למי שמתוקצב באופן מלא על ידי המשרד. מוסדות המוכש"ר כידוע, מתוקצבים רק בכ- 40% מכל תלמיד ומוסד אחר בחינוך הממלכתי.

יצויין כי לפני ביקורת דומה שנערכה בעבר, המשרד ניהל שיח עם ארגוני המורים לפני קביעת סוג וצורת הביקורת בחינוך הממלכתי, והמנהלים טוענים כי כך ראוי שייעשה גם מול נציגות של המנהלים במוכש"ר.

המנהלים גם מוחים בפני 'כיכר השבת' על חוסר הסבירות הקיצוני במספר מוסדות המוכר שאינו רשמי שנמצאים בין הגופים שעלו בביקורת. מדובר בבדיקה של 40 מוסדות מתוך 121 מוסדות המוכש"ר החרדי, אחוזים שמלמדים לדבריהם על בדיקה בררנית ומכוונת הנראית כמו סיכול ממוקד.

המנהלים קוראים להמתין לכניסת שר חדש שילמד את הנושא וימנע עיוותים ופגיעה לא סבירה בתלמידי המוכר שאינו רשמי ובמוסדות.

דוד שרפר מנהל פורום המוכש"ר אומר ל'כיכר השבת' כי עוצמת המחאה של המנהלים מגיעה מהכאב העצום על פוטנציאל הנזק הטמון בנושא. "קיום הביקורות במסלול הנוכחי עלול להביא לפגיעה איומה ביציבות המוסדות ובצרכי תלמידיהם". אמר שרפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר