סערה בחיפה

ראש העיר ביטלה את מדורות ל"ג בעומר?

לפי הודעת העירייה למוסדות החינוך, "חל איסור מוחלט להבעיר מדורות בשטחים ציבוריים". קליש רותם הבהירה: "לא אבטל חגים ומנהגים דתיים. לא להיבהל מכל הודעה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מיני סערה התחוללה בסוף השבוע בחיפה לאחר הדיווחים לפיהן ראש העיר עינת קליש רותם שנבחרה בין היתר על ידי קולותיהם של אנשי 'דגל התורה', אוסרת על קיום מדורות ל"ג בעומר בשטחים ציבוריים.

הכל החל בהודעה שהוציא מינהל החת"ר (חינוך, תרבות ורווחה) בעירייה למוסדות החינוך בעיר לפיה "חל איסור מוחלט להבעיר מדורות בשטחים ציבוריים, לרבות חופי הים וגנים ציבוריים".

עוד נכתב כי "לפני כשנתיים חוותה חיפה שריפה שהתפשטה במהירות וגרמה לנזקים אדירים ולסכנת נפשות. לפיכך הורתה העירייה לכל הגורמים הרלוונטיים להימנע ממדורות לטובת שמירה על חיי אדם".

יצוין כי מדובר בהודעה שיצאה גם בתקופתו של ראש העירייה הקודם יונה יהב לאחר השריפה ברכמל.

חלקים בציבור החרדי הביעו זעם ותרעומת על האיסור לערוך את הטקס המסורתי דתי ברחובה של עיר.

אלא שההבהרה של קליש רותם הגיעה הערב (מוצ"ש), כאשר בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "בניגוד לנאמר בתקשורת, מעולם לא ביטלתי את מדורות ל"ג בעומר".

עוד הוסיפה: "למרות שהמדורות גורמות למפגע סביבתי, לעולם לא אבטל מנהגים וחגים דתיים. אדרבה, אני בעצמי אוהבת אותם ואת אווירת החג בהם. תושבי חיפה, אני מבקשת את סבלנותכם. נא לא להיבהל מכל הודעה שמסתובבת בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר