סערה בחסידות

בשל מחלוקת: בוטל שיעורו של האדמו"ר מסאסוב בויז'ניץ

בתגובה להתבטאות של האדמו"ר מסאסוב במהלך שיעור בסאטמר נגד דברי האדמו"ר מויז'ניץ כי על הקנאים להצביע לאגודת ישראל, בוטל שיעור שתוכנן מראש - והופצו מודעות מכפישות (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שיעור מתוכנן מראש של האדמו"ר מסאסוב בבית המדרש של חסידות ויז'ניץ, בוטל בעקבות חילוקי דעות אידיאולוגים בנוגע להשתתפות בבחירות.

כזכור, במהלך מערכת הבחירות האחרונה, הביע האדמו"ר מויז'ניץ מספר פעמים את דעתו כי יש להצביע ג', באומרו כי אגודת ישראל - הם הקנאים האמיתיים.

בדברים שנשא האדמו"ר מסאסוב בפני חברי קהילת חסידי 'סאטמר' בלונדון, אמר "יש אחד מצדיקי הדור שאמר שההשתתפות בבחירות זהו מעשה של קנאות, בניגוד לשיטתם של אביו בעל ה'ישועות משה זצוק"ל, ושל דודו האדמו"ר מ'סאטמר' זצוק"ל, שסברו שקנאות פירושה, איסור גמור על השתתפות בבחירות".

האדמו"ר הוסיף בהלצה ואמר: "הם (ויז'ניץ) רבו על המקום החמישי, כאשר פעם נהגו לריב על שישי" - כאשר כוונתו לעלייה לתורה, בה מכבדים את האדמו"ר.

בתגובה הבהירו גורמים בחסידות ויז'ניץ למקורבי האדמו"ר מסאסוב כי עדיף להימנע ממסירת השיעור, שכן ייתכן ויהיו בין החסידים שיבקשו למחות על הדברים.

במקביל, היו אף שהכינו מכתבי מחאה נמרצים, מחסידות אחת נגד החסידות האחרת ולהיפך, כאשר הצדדים טוענים על פגיעה בכבוד רבותיהם.

בחסידות סאסוב אמרו ל'כיכר השבת', "אנו מכבדים מאד את הרבי הקדוש מ'ויז'ניץ, אך מותר לרבי שלנו לחלוק עליו בנושאי קנאות".

מנגד, אחד מחסידי ויז'ניץ אומר שלא יעלה על הדעת שמי שהתבטא נגד הרבי מויז'ניץ, יקבל מעמד מכובד במוסדות החסידות, ע"י מסירת שיעור תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר