קרע בסיעה

מיכאל ביטון מתנגד להודעת 'כחול לבן': "לא אתן יד"

מפלגת כחול לבן הוציאה הודעה על סיור במפעל החווה קשיים, לדבריהם בשל החרם של חסידות גור. ח"כ מיכאל ביטון: 'לא אתן יד בשום דרך למאבק בקהילה החרדית' (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

חברי הכנסת מטעם מפלגת כחול לבן יאיר לפיד, מאיר כהן ומיכאל ביטון, היו אמורים לסייר מחר (ראשון) במפעל פניציה, אך בשל נוסח ההודעה - הודיע ח"כ ביטון כי לא ישתתף בסיור.

בהודעה נכתב כי הח"כים ידונו עם הנהלת המפעל "בקשיים שהמפעל חווה על רקע החרמת המפעל בהובלת חסידות גור".

בתגובה צייץ העיתונאי אלי ביתאן בחשבון הטוויטר שלו: "מרגש לשמוע שלפיד מבקר מחר במפעל פיניציה שעלול להיסגר. מעניין מדוע הוא לא בא למפעל חרסה (115 עובדים), אמיליה קוסמטיקס (250), מפעלי הארגז (מעל 100) או מלט הר טוב (120 עובדים) - כולם בסכנת סגירה ופיטורין. מילה לא שמענו ממנו.

"בלי חרדים בסיפור - התעשייה והעובדים לא מעניינים את לפיד", הוסיף העיתונאי לאחר שהביא את הנתונים המעלים תמיהה מדוע רק הפעם נשמע קולו של יאיר לפיד.

בתגובה כתב לו ח"כ מיכאל ביטון: "קראתי פרסום זה שיצא לא על דעתי. אגיע למפעל לבד בנפרד כפי שעשיתי המשך עשור כראש העיר כאן".

"לא אתן יד לסגירתו ואלחם מלחמת חורמה בקומץ קיצונים הפוגעים בו אך בו זמנית לא אתן יד בשום דרך למאבק כללי בקהילה החרדית הרחבה שהם צריכים ויכולים לבנות עימנו חיים משותפים של פשרות והסכמות", הוסיף הח"כ.

יצוין כי העיתונאי שלום ירושלמי דיווח באתר זמן ישראל כי חברים בסיעת כחול-לבן בכנסת טוענים כי לפיד גורם למפלגה נזק רב בשל התבטאויותיו נגד החרדים.

"אני לא יודע מה עובר על לפיד", אמר אחד מחברי הכנסת של הסיעה, שאינו איש יש עתיד. "אנחנו הרי רוצים להגיע פעם לשלטון. אנחנו חייבים את החרדים איתנו. התחלנו לבנות מולם ערוץ במהלך מערכת הבחירות. היינו נותנים להם כל מה שהם רוצים אם היינו מקבלים מהנשיא את המנדט להקים ממשלה, ולפיד יודע את זה. עכשיו לפיד מסכסך ומרחיב מולם את הקרע. בשביל מה?".

אותו ח"כ הוסיף: "חוק הגיוס עוד לא הגיע לקריאה שנייה והוא כבר תוקף. מה יש לו? אולי יש לנו כאן הזדמנות לברית עם החרדים. הרי בלעדיהם לא נגיע לשום מקום, והבחירות האחרונות הוכיחו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר