טור אישי

שביס, כיפה ומה שביניהם // הרב רונן רוזנפלד

בסוף השבוע עם ישראל עסק בשביס, לא ב-71 שנות המדינה לא בסבתא מהמשואה. אנו כיהודים חרדים כמובן שמחים על כך ששומרת המצוות זוכה לחיזוק. אבל אני, אני רק שאלה... (טור)

הרב רונן רוזנפלד | כיכר השבת |
לינור אברג'יל בטקס הדלקת המשואות (צילום מסך - מתוך שידור 'כאן')

עם ישראל עסק בסוף השבוע בדבר אחד. לא 71 שנות המדינה עניינו אותו ולא זוכי פרס ישראל, לא הסבתא מהמשואה ולא נאומו הבלתי שגרתי של המיליארדר מ'בראשית', עם ישראל עסק בשביס שעטתה לראשה מנחת טקס הדלקת המשואות.

שופט לשעבר, מלא יגון ואנחה התלונן על המראה הבלתי שגרתי של לינור אברג'יל שהנחתה את טקס הדלקת המשואות, ועורר סערה. לא סגנונו המביש ועיסוקו האווילי במראה של אישה הסעיר את הרוחות כי אם ובעיקר דבריו על השביס שעטתה לראשה, כי על השביס, כולם יכולים לדבר...

אברג'יל, דוגמנית חילונית שחזרה בתשובה וכיום שומרת מצוות, נוהגת שלא ללכת בגילוי ראש כי אם בשביס המעטר את ראשה. בציבור בעלי התשובה, לבוש זה הוא חלק בלתי נפרד מהלוק.

אך מה לעשות, אותו שופט חילוני, שבעבר כינה את החרדים כינים, לא מסוגל, כנראה, לראות חזרה בתשובה על המסך, ופער את פיו נגד התופעה. "תרבוש רב קומות", כתב על השביס.

כמובן, שחיש מהר התגייסו כולם להתייצב לימינה ולשמאלה של אברג'יל, במחאה נגד דבריו וביוזמה ללבישת שביס - מי לתמונה באינסטוש ומי לשבוע מחאה. מח"כיות ועד שדרניות, מרבניות ועד דוגמניות. כולם היו שם.

כולן, בעיקר, דיברו על זכותה של אישה להתלבש כרצונה, אחרות החמיאו לאברג'יל כי "למרות" השביס הצליחה להנחות את הטקס בכישרון, וכן הלאה והלאה, איש איש וסגנונו.

אפילו מערכת המשפט, הצטרפה לטרנד ומיהרה להתנער מדבריו של השופט לשעבר, שפיאר, אוי לבושה, את כס השיפוט של המערכת.

אנו, כיהודים חרדים, כמובן שמחים על כך שבגלל מחאה כזו או אחרת, טרנד הצניעות תופס תאוצה, שישנם קולות רבים בעד השביס ולא נגדו, שאמירה אומללה של שופט גרמה דווקא ההיפך והביאה להתייצבות, מקיר לקיר, לצדה של שומרת המצוותת

אבל אני, אני רק שאלה - אם במקום לינור אברג'יל היה שם גבר, חוזר בתשובה, עטור זקן וחבוש כיפה, ומולו שופט שפוער את פיו על הכיפה שלראש המנחה, האם גם אז היו כולם מזדעקים למחאה או שמא הדבר נוח רק במקרה של לינור אברג'ל והשביס?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר