לאור המצוקה

מסמך הדרישות של יהדות התורה: 'ועדה ציבורית ושטחים לדיור'

'יהדות התורה' נאבקת לקבל את תיק השיכון אך לצד זאת הציגה מסמך דרישות מפורט בסוגיית הדיור. על פי המסמך הנחשף ב'כיכר השבת', המפלגה דורשת ועדה ציבורית והקצת שטחים (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בניה. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: בעוד 'יהדות התורה' נאבקת לקבל את תיק השיכון המורחב לידיה, לידי 'כיכר השבת' הגיע מסמך הדרישות של המפלגה בסוגיית הדיור. על פי המסמך שהוגש בסוף השבוע למפלגת 'הליכוד', ל'יהדות התורה' יש שורת דרישות הנוגעות לדיור החרדי - ללא קשר לאחיזה בתיק השיכון.

במסמך הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' נכתב כי "בתוך 3 חודשים תוקם ועדה ציבורית שיהיה עליה להכין דו"ח על בעית צרכי הציבור החרדי בתחום הדיור ואספקתם".

"בינתיים", נכתב במסמך, "יוטל על רמ"י (רשות מקרקעי ישראל. א"ר) לאתר ולהקצות בתאום עם השלטון המקומי שטחים להקמת מרכזים ושכונות לציבור החרדי, תוך שימת דגש על ערים וישובים שבהם מוסדות החינוך החרדים אינם מהווים לפחות 10% מכלל תלמידי מוסדות החינוך".

עוד נכתב כי "כדי לעודד הקמת שכונות חרדיות המשלה תממן עבור הרשויות המקומיות שבהם ימצאו פתרונות הדיור לציבור החרדי, את הקמת התשתיות ומוסדות החינוך והציבור".

ליצמן בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר

"במסגרת הסכמי הגג של רמ"י עם רשויות מקומית", נכתב במסך הדרישות, "יובטח שלפחות 20% מהדירות החדשות שיוקמו תהיינה מיועדות לציבור החרדי לצרכי הסכמי הגג ויינתן לכל דירה שתיועד לציבור החרדי משקל כפול בסיוע הממשלתי לעומת דירה שמיועדת לכלל הציבור".

בסיום המסמך המפורט והארוך שחלקיו העיקריים מתפרסמים ב'כיכר השבת' נכתב כי "תעוגן בחקיקה זכות הציבור הדתי למגורים בבתים ובשכונות בתים שבהם ניתן יהיה לשמור על הצביון הדתי בניהול הבית והשכונה (ובכלל זה עיגון הוראות אלה בתקנון הבית המשותף בהתאם לרצון מרבית הדיירים/היזם), תוך הקלה על אפשרות לסיפוק צרכים ודרישות מיוחדים של הציבור הדתי".

ברוח מסמך זה, נחשף הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כי המגזר החרדי מעוניין להפוך את שכונות הענק שעתידות להיבנות סמוך ליבנה ולקריית גת - לשכונות חרדיות.

שתי התוכניות שכבר נמצאות על שולחן הותמ"ל (הועדה לתכנון מבנים מועדפים לדיור) כבר זמן לא מבוטל, מדברות על כ-20,000 יח"ד דיור חדשות. ביבנה מדובר על שכונה הממוקמת ממזרח לכביש 42, כאשר היא מנותקת מיבנה הישנה, ואפשר לבנות שם כ-12,000 יחידות דיור, ובקריית גת מדובר על כ-10,000 יח"ד שנמצאות סמוך לשכונה הנבנית בימים אלו - כרמי גת.

הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, נשאל סגן השר יעקב ליצמן אם הוא אופטימי לגבי החתימה עם הליכוד, והשיב: "אני בדרך כלל אופטימי".

על נקודות המחלוקת שעוד ישנן אמר כי "הסכם זה סעיפים, נתחיל לנסח את הסעיפים ונראה". ליצמן נשאל האם חוק הגיוס יעבור? והשיב: "בעזרת השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר