לפני 19 שנה

כשח"כ משה גפני הזהיר מפני השופט עודד אליגון

התקשורת הישראלית הזדעזעה מההתבטאות של השופט שלעג ל'שביס' של לינור אברג'ל, אך מתברר כי כבר בשנת התש"ס ח"כ משה גפני הזהיר מפניו: "פסול מלכהן כשופט" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני בכנסת ה-14 (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

התקשורת הישראלית הזדעזעה מההתבטאות של השופט שלעג ל'שביס' של לינור אברג'ל, אך מתברר כי כבר בשנת התש"ס ח"כ משה גפני הזהיר מפניו בשל התבטאויותיו כנגד המגזר החרדי: "פסול מלכהן כשופט".

גפני הגיש דיון ל'הצעה לסדר' בשל התבטאויות של השופט כנגד הציבור החרדי, והדיון במליאת הכנסת התקיים ביום רביעי, כ"ז בטבת התש"ס, במהלכו גפני תקף את השופט אליגון.

גפני אמר במהלך הדיון: "ועדת החוקה של הכנסת קיימה לפני זמן רב, בקדנציה הקודמת, דיון ארוך וממושך בעניינו של מי שעדיין מוגדר כשופט, נשיא בית השלום בבאר שבע, עודד אליגון.

"לאחר שהוא כינה את הציבור החרדי טפילים ולאחר שהוא דיבר בכנס של עורכי דין, לאחר שהוא כינה עורכי דין בכינויים חמורים מאוד, ועדת החוקה ביקשה אז משר המשפטים דאז, צחי הנגבי, להדיחו, ושר המשפטים דאז קיבל את עמדתו של נשיא בית המשפט העליון בניגוד לעמדת הוועדה.

"זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת", הוסיף גפני: "אם הוא היה דן על פי דין תורה, בוודאי היו מסלקים אותו מייד. מה לעשות שדין תורה הוא יותר ליברלי מאשר חוקי המדינה?".

לדבריו גפני: "אם אני עורך דין, או אם אני חרדי, או אם אני מישהו שלא מוצא חן בעיניו של עודד אליגון, ואני מגיע לדיון נגדך או בעדך או לא חשוב מה, זה ברור שיש לו דעה מוקדמת עלי, והוא פסול מלכהן כשופט, פסול מלכהן כשופט. בא נשיא בית המשפט העליון ומבקש שנסתפק בעובדה הזאת שהוא נזף בו.

"בסדר, לא קיבלנו, אבל נשיא בית המשפט העליון, הרי כולנו מכבדים אותו, וסברנו שבכך תם העניין. אנחנו לא אוהבים אותו, והוא מדבר דברים נוראיים, אבל נשיא בית המשפט העליון, בגיבוי של שר המשפטים - הוא פגע בחרדים ופגע בעורכי הדין ופגע בכל מי שמתחשק לו לפגוע - נשיא בית המשפט השלום, ונכון שלא קידמו אותו לבית המשפט המחוזי אבל הוא נשיא בית המשפט השלום".

גפני המשיך בדבריו נגד השופט אליגון: "הולך האדם הזה ופוגע בדבר שלגביו יש קונסנסוס - קונסנסוס לאומי, אנושי, יהודי, תרבותי. עורך הדין, על פי החוק צריך לאפשר לו לייצג את לקוחו, כמו לאדם שהוא איננו נכה. ועל פי החוק, לאנשים עם מוגבלויות צריך לסדר אפשרות לעלות לשם.

"מגיע אל כבודו, לכס המשפט, לנשיא בית משפט השלום בבאר שבע, עורך דין שהוא נכה, שלא באשמתו, והוא עורך דין, הוא פרקליט טוב, והוא רוצה לייצג את לקוחו. אז אומר נשיא בית משפט השלום בבאר שבע - אדוני שר המשפטים - הוא אומר: היית צריך לקחת עורך דין אחר, עורך הדין הזה לא היה צריך לקחת את התיק הזה, הוא צריך לעלות לקומה שלישית".

גפני סיים את דבריו בפניה לשר המשפטים יוסי ביילין: "אם אתה חפץ בכיבוד מערכת המשפט על ידי כלל האזרחים - על ידי חרדים, על ידי עורכי דין, על ידי נכים ועל ידי אנשים עם מוגבלויות, האיש הזה חייב לעזוב את המערכת היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר