ישראבלוף

לא ייאמן: כאן יקים ביבי "יישוב" על שם טראמפ

ראש הממשלה הצהיר כי אותר המיקום בו יוקם היישוב על שם טראמפ. מתברר כי מדובר בהרחבת יישוב בן 4 משפחות - שמצידן פתחו במחאה: "רמת טראמפ - לא אצלנו!" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מחאת ארבע המשפחות (צילום: גיא ורון, ערוץ 12)

בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהמשך להבטחתו להקמת יישוב על שם הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, כי מצאו את המיקום עליו יקימו את היישוב. אלא שבהמשך התברר במה מדובר - והמבוכה רבה.

"אני מבשר לכם שאנחנו כבר איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב חדש זה, והתחלנו בתהליך ההקמה. אני אביא את ההחלטה לאישור רשמי של הממשלה החדשה עם הקמתה", אמר נתניהו.

נתניהו מכריז על הישוב, היום (צילום: לע"מ)

את ההחלטה על הקמת היישוב קיבל כזכור נתניהו בתגובה להכרה האמריקאית שהוביל הנשיא טראמפ ברמת הגולן כשטח בשליטה ישראלית.

אך אם היה מי שחשב שאחרי שנים בהם נמנעה ישראל מהקמת יישובים חדשים, כעת ישתנה משהו, מתברר - לפי פרסום בערוץ 12 - כי מדובר בסך הכל בהרחבת היישוב ברוכים, הסמוך ליישוב קלע אלון שבצפון הרמה.

מדובר ביישוב שאוכלס וננטש לאורך השנים, וכיום מתגוררות בו ארבעה משפחות בלבד. מעניין כיצד יגיב דונלד טראמפ כאשר ישמע שאין אפילו כביש גישה ליישוב שייקרא על שמו.

תושבים המתגוררים ביישוב וביישובים הסמוכים כבר יצאו במחאה נגד היוזמה וריססו גרפיטי על גדרות באזור: "רמת טראמפ - לא אצלנו!".

נתניהו וטראמפ (צילום: Avi Ohayon/GPO)

המתנגדים מסבירים כי הם אינם מעוניינים לשמש כמתנה לאף אחד, וכי הם הגיעו למקום במטרה ליישב את האזור ולא כאנקדוטה לאף אחד, כולל לא לנשיא טראמפ.

העבודות להקמת היישוב מתקדמות במהירות, כאשר על פי התוכניות, כבר בשנה הקרובה יחלו העבודות בפועל להכשרת השטח ולסלילת כבישים ובניית מבני ציבור לצד שיווק הקרקעות למגורים לתושבים החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר