בגלל 'שמיים פתוחים'?

תוכניות להרחבת נתב"ג ב-3 מיליארד שקל

משרד התחבורה אישר תקציב של כ-3 מיליארד שקל להרחבת טרמינל 3 בבן גוריון, השיפוצים יכללו בין היתר הרחבה קרקעיתשל 80 אלף מטר, הרחבת הדיוטי פרי, וחניות (תיירות)

עומס בנתב"ג (צילום: יוסי זליגר / Flash90)

בשנים האחרונות תנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון הולכת וגדלה, לפי הערכת גורמי מקצוע בחמש השנים הבאות התנועה בטרמינל אף תעלה מ-23 מיליון כיום ל-30 מיליון, בעקבות כך חברת 'החדשות' חושפת כי במשרד התחבורה אישרו תוכנית להרחבת הטרמינל.

אולי זה המצב הביטחוני היחסית נוח, אולי זה בעקבות 'מדיניות שמים פתוחים', אך בכל מקרה לפי הצפי טרמינל 3 הנוכחי לא יוכל לעמוד בעומס האנשים שעתיד לגדול בלפחות 25 אחוז.

בתוכנית שהוצגה מדובר על הרחבת השטח הקרקעי ב-80 אלף מטר, בהוספת עוד 90 דלפקים לביצוע צ'ק-אין והוספת 4 מסועים לקבלת מזוודות.

עוד בתכנון המדובר, להגדיל את שטחו של הדיוטי פרי, להגדיל את שטחי החנייה לטווח ארוך וקצר והגדלת המקום של ביקורת הגבולות, והבידוק הביטחוני.

בנוסף, מדברים על הוספת זרוע חשמלית שתתן אפשרות למטוסים לצאת ולהיכנס למרחב האווירי של שדה התעופה.

כך שבשקלול כל הנתונים, הערכה הראשונית מדברת על עלות של 3 מיליארד שקל, שכאמור אושרו כבר ע"י משרד התחבורה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר בתגובה: "אישרתי לרש"ת תכנית הרחבה בסך שלושה מיליארד שקלים על מנת להיות ערוכים בתוך מספר שנים לגידול של עד 30 מיליון נוסעים בשנה ולהיערך גם לשנים אחרי - לגידול של עד 35 מיליון נוסעים. עשיתי זאת כדי שכל אחד יוכל לטוס בתנאים הטובים ביותר משדה התעופה בן גוריון".

כזכור, לפני כשנה וחצי משרד התחבורה שילם 5 מיליארד שקלים לרש"ת, ששמשו להרחבת הבניין הקרקעי בטרמינל 3, הוספת 86 דלפקי בידוק ותהליכי צ'ק אין עצמאי. כמו כן יורחב אזור הבידוק הביטחוני לכבודת היד ב־6 מכונות בידוק נוספות תוך הכנסת שיפורים טכנולוגיים וביומטריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר