תיעוד בלעדי מהפשיטה

תקיפת הכבאים במאה שערים: שוטרים פשטו על השכונה

לאחר תקיפת לוחמי האש והכבאית ב"יום העצמאות" בשכונת מאה שערים בידי עשרות קיצוניים בשל 'דגל ישראל', המשטרה פשטה לפנות בוקר על השכונה אך לא הצליחה לעצור את החשודים (חרדים)

השוטרים בשכונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תקיפת הכבאים במאה שערים: כוחות גדולים של משטרה פשטו לפנות בוקר (שני) בשעה 03:30 על השכונה הירושלמית בניסיון להביא למעצרם של מספר חשודים שהשתתפו בתקיפת הכבאים, כך נודע ל"כיכר השבת".

כזכור, ביום חמישי בערב, לוחמי אש שהוזעקו לשכונת מאה שערים בירושלים לצורך טיפול בשריפה שפרצה, הותקפו בידי קיצוניים בשל דגל ישראל שהתנוסס על רכב הכיבוי.

השוטרים בשכונה, לפנות בוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המהומות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה, פתחה בחקירה מקיפה ולפנות בוקר פשטה על מספר בתים במאה שערים בהם מתגוררים החשודים במעשה.

אך ל"כיכר השבת" נודע כי כל האנשים אותם חיפשה המשטרה הצליחו להימלט מבתיהם מבלי שנעצרו על ידי השוטרים.

השוטרים, שכאמור הגיעו בכוחות גדולים, הותקפו על ידי עשרות קיצוניים תושבי השכונה בצעקות וביידוי אבנים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
השוטרים בשכונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי המשטרה הגיעה בין היתר למשרדי "מרכז ההצלה", הפועל נגד "גזירת הגיוס", שם נערכה בעבר פשיטה מקיפה של המשטרה, בניסיון לעצור חשוד אך הוא לא נכח במקום והשוטרים עזבו את השכונה בידיים ריקות.

כזכור, קיצוני מאה שערים יצאו כמידי שנה, ביום חמישי בערב, לצעדת "יום העצמאות" בה הם נשאו שלטים בגנות מדינת ישראל והציונים ונשאו אף דגלי פלסטין. בסיומה של הצעדה שרפו הצועדים מאות דגלי ישראל תוך קריאות בגנות המדינה.

במהלך האירוע פגשו הצועדים כבאית שעליה היו דגלי ישראל והחלו לתקוף את הכבאים באלימות קשה במטרה להוגיד את הדגל.

השוטרים בשכונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
השוטרים בשכונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין, כי רכב הכבאים היה בדרכו לרחוב שפיצר בשכונת מאה שערים, בעקבות שיחת טלפון משני דיירים במקום כי ישנה בעירה של קרטון או עץ צמוד לעמדת בלוני הגז של הבניין, אבל מאחר וההגעה נמנעה מהכבאים, בשל תקיפת הקיצונים, נאלצו התושבים לכבות בכוחות עצמם את השריפה, תוך שהם מתקשרים ומעדכנים את כב"ה שכבר אין בהם צורך.

מכיבוי והצלה נמסר לאחר האירוע כי "במהלך הנסיעה לכיבוי השריפה, הותקף צוות הכיבוי בצורה ברוטאלית ע"י עשרות רבות של תושבים מקומיים אשר ניסו להוריד את דגל ישראל שהיה על רכב הכיבוי, דגל שהתנוסס על הכבאית לרגל יום העצמאות. לוחמי האש נאבקו איתם תוך כדי שהם סופגים מהלומות, יריקות, דחיפות וקללות, והצליחו למנוע לזמן קצר את תלישת הדגל, אולם לאחר שהמשיכו בנסיעה למקום השריפה, חסמו התושבים המפגינים את הכבאית תוך כדי שהם שוכבים אל מול גלגלי הכבאית, ובזמן זה תלשו מפגינים אחרים את הדגל מהכבאית ואף עשו נזק לציוד ברכב הכיבוי ולכבאית עצמה".

אמש, נחשף ב"כיכר השבת" כי התוקפים הקיצונים, שטרם נתפסו, היו מעורבים באירוע אלים נוסף. מתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' עלה, כי זמן קצר לפני שהחלה המהומה מול הכבאים, חלפו אנשי נטורי קרתא, שצעדו בלבוש שק לכבוד 'יום העצמאות' למדינת ישראל, בסמוך לרכב פרטי, שגם מעל שמשתו היה מונף הדגל.

ניסיון המעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כשהם הבחינו בכך, תלשו הקיצונים את "הדגל הטמא", כלשונם, פתחו בצווחות "שיקסע" על אחת מאלו שהיו בתוכו ולדברי נוסעי הרכב הקיצונים אף החלו לחבוט בו בניסיון לתקוף אותם. בעל הרכב, שנסע בו עם אשתו, הזעיק משטרה, אך עד שהשוטרים הגיעו, התקדמה צעדת הקיצונים בדרכה, פגשה את הדגל השני שהיה על הכבאית - ומשם התפתח עוד אירוע אלים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', ניסו כמה מהחרדים הקיצונים, שנכחו בתקיפת הכבאים, להסביר את מעשיהם האלימים.

למה אתם בכלל תולשים דגלים? זה רכוש פרטי של אנשים...

"זה עבודה זרה, ומי שנוסע עם זה בשכונה שלי, אני יתלוש לו את זה - גם ביום העצמאות וגם בכל השנה", הם עונים.

ניסיון המעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באשר לאירוע תקיפת הכבאים, מוסר אחד מהקיצונים את גרסתו הבאה: "ביום חמישי הגעתי לצעדה, כמו מדי שנה, אפילו שזה קשה לי בגלל שאני צם ביום הזה; יום העצמאות. הלכנו ככה, ואז הרגשנו שהכבאים מתגרים בנו בעצם הכניסה לשכונה עם דגל ישראל; זה מה שהם רצו: בלגן". המדבקות שאנשים שלנו תלו על הכבאית - זה לא בסדר; אין טעם לעשות את זה. היינו צריכים רק להוריד את הדגל, וללכת".

איש נטורי קרתא אף מודה: "אני בעצמי טיפסתי על הכבאית להוריד את הדגל. הרגשתי שזה מה שהייתי צריך לעשות. מה שכן, זה סתם נגרר למכות. חבל".

איך מלהוריד דגל כבאי מקבל מכות? אנחנו שואלים את חברו...

"ברגע שהכבאי התחיל לדחוף אותנו, לא שתקנו. אנחנו בסך הכל החזרנו; לא התחלנו את המכות", הוא משיב, ללא בושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר