חשש להתלקחות

שתי ספינות סעודיות נפגעו בפיגוע בפוג'יירה

המתיחות במפרץ הפרסי עולה לאחר שהבוקר הודו הסעודים כי שתי ספינות שלהם נשרפו בפיגוע אתמול מול נמל פוג'יירה במסגרתו נפגעו ונשרפו מיכליות נפט גדולות (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האירנים מכים בסעודים? שר האנרגיה הסעודי, חאליד אל-פאליח, דיווח הבוקר (שני), כי שתי מכליות נפט של ארצו נפגעו מ"פעולת החבלה" אתמול סמוך לחופי איחוד האמירויות וספגו "נזק משמעותי". האצבע מופנית כרגע כנגד האיראנים שאיימו בימים האחרונים לפעול בעקבות שליחת הכוחות האמריקניים לאזור.

כזכור, אתמול, נפגעו ארבע אוניות סוחר מ"פעולת חבלה", מול נמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. בהודעת משרד החוץ של האמירויות צוין כי לא היו נפגעים בנפש, וכי לא נגרמו דליפות של דלק או חומרים מסוכנים בעקבות האירוע.

התקשורת האיראנית דיווחה בהרחבה על האירוע, וטוענת כי מדובר בשבע עד עשר מכליות נפט שהותקפו - ורובן נשרפו לחלוטין. בחלק מהדיווחים אף נטען - כפי שאושר הבוקר - כי מדובר באוניות בבעלות סעודית אויבתה הרשמית של איראן.

האיראנים מנסים להתנער מההאשמות ודובר משרד החוץ בטהרן כינה את האירוע באיחוד האמירויות כ"מטריד" וקרא לפתיחת חקירה בעניין. "הפגיעות בספינות סמוך לאיחוד האמירויות בעלות השפעה שלילית על ביטחון התעבורה הימית. יש להיזהר מפני מזימות לערער את היציבות באזור", כך צוטט הדובר ברשת אל-ג'זירה.

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי במועצת השורא באיראן, חשמתוללה פלאחתבישה, התייחס אף הוא לאירוע ואמר, כי "הפיצוצים בפוג'יירה מראים שהביטחון בדרום המפרץ נהיה דבר שביר".

בהודעת משרד החוץ של איחוד האמירויות נמסר, כי "פעולות חבלה נגד אוניות סוחר וסיכון חיי אנשי צוות זו התפתחות מסוכנת. הגופים המעורבים בחקירה יפרסמו את תוצאותיה עם סיומה".

האיראנים באופן אוטומטי נמצאים בעמדת המואשם, לאחר האיומים שלהם בימים האחרונים כנגד האמריקנים. רק אתמול אמר מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה של איראן, אמיר עלי חאג'יזאדה, כי "אם ארה"ב תעשה מהלך כלשהו, ניתן להם בראש". הוא הוסיף: "הנוכחות הצבאית האמריקנית במפרץ הפרסי הייתה בעבר איום רציני, אבל כעת מדובר בהזדמנות. הם לא איום אלא מטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר