למרות הכל

האיחוד האירופי: "תומכים בהסכם הגרעין"

למרות הודעת האיראנים כי הם אינם עומדים כבר בהסכם והאיומים לחזור ולהעשיר אורניום, באיחוד האירופי מתעקשים כי הם ממשיכים לתמוך בהסכם הגרעין עם האיראנים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם למשהו עוד היה ספק מה חושבים האירופאים, הודעת האיחוד האירופי הבוקר (שני), כי הוא תומך לחלוטין בהסכם הגרעין עם איראן וקורא להימנע מכל הסלמה נוספת בסוגיה, הבהירה את העמדה האירופית.

את הדברים אמרה שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, זאת לאחר שהשבוע דחו המעצמות האירופאיות את האולטימטום שהציבו האיראנים בנוגע להסכם כשהם מאיימים לחזור ולהעשיר אורניום.

"נמשיך לתמוך בהסכם הגרעין בכל הכלים שיש לנו", אמרה מוגריני לתקשורת לפני פגישה שקיימה עם שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה.

האירופאים הם האחרונים שעוד תומכים בהסכם הגרעין עם איראן לאחר פרישתם של האמריקאים ממנו על פי החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ שטען כי מדובר בהסכם גרוע וכי גם בו האיראנים לא עומדים.

האיראנים מתמודדים כעת גם עם ההאשמות כי הם עומדים מאחורי תקיפת מיכליות הנפט ליד איחוד האמירויות הערביות, כשגם הסעודים היו קורבנות של התקיפה ושתי ספינות שלהם ניזוקו. דובר משרד החוץ האיראני התייחס ל"מתקפת החבלה", כינה את האירוע "מטריד" וקרא לפתיחת חקירה בעניין.

"הפגיעות בספינות סמוך לאיחוד האמירויות בעלות השפעה שלילית על ביטחון התעבורה הימית. יש להיזהר מפני מזימות לערער את היציבות באזור", כך צוטט הדובר ברשת אל-ג'זירה, אך כאמור האיראנים נחשבים כרגע לחשוד המרכזי בשל איומיהם לנקוט באלימות באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר