בעקבות הפשיטות

פרסום ראשון: במאה שערים טוענים - "יד המשטרה מולנו קלה על ההדק"

תושבי שכונת מאה שערים לא מתרגלים לפשיטות החוזרות ונשנות של המשטרה - האחרונה שבהן, הלילה - ומשגרים מכתב לנשיא בית המשפט ולמפקד המחוז: "ענישה קולקטיבית פסולה" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: נשיא בית משפט השלום ומפקד המשטרה בירושלים, קיבלו אתמול מכתב קובלנה מטעם הפרקליט המייצג את החרדים הקיצונים בעיר, בעקבות הפשיטות המשטרתיות על בתי תושבים בשכונת מאה שערים ו"מעצרי שווא" שלהם, לטענתם.

בצעד יוצא דופן שיגר עו"ד נדב גדליהו את המכתב, שהגיע לידי 'כיכר השבת', ובו שורת "מקרי התנכלות" מכוונת למרשיו, מצד המשטרה, הכוללים לדבריו גם אלימות פיזית אסורה.

בין הדוגמאות המובאות במכתב, יש כמה מהזמן האחרון, בהן לפי ראות עיניו לא היתה סיבה אמיתית ומוצדקות לנקיטת הפעולות הנחושות ע"י משטרת המחוז.

• בליל ה-4 למרץ הגיעו שוטרים לביתו של יעקב דוידוביץ, פרצו את הדלת, עצרו וחקרו אותו בחשד להשתתפות בהפגנה. לאחר מכן, כשהם ביקשו לשחררו בכפוף לתנאים בבית המשפט, היה ניתן להתרשם עד כמה הוא נסער מהפריצה לביתו. "יודגש, כי הוא לא זומן לחקירה בטרם הפריצה לביתו, שנערכה תוך כדקה מרגע הדפיקה, זמן שלא הספיק לו לרדת ממיטתו ולהגיע לדלת ביתו, אותה נאלץ להחליף", נכתב.

עו"ד נדב גדליהו (באדיבות המצלם)

• באותו לילה, אירע מקרה דומה גם בביתו של מאיר אקער, למזלו שם לא נפרצה הדלת, כי בני הבית התעוררו מהדפיקות והצליחו לפתוח את הדלת לפני הפריצה.

• כשבועיים לאחר מכן, הגיעו שוטרים לביתו של שעיה רוטמן, פרצו את הדלת, עצרו וחקרו אותו בחשד להשתתפות בהפגנות. הוא שוחרר באותו יום בבית המשפט.

• כך גם קרה בביתו של ישראל רוטמן, שגם שם לא נפרצה הדלת כי בני הבית התעוררו מהדפיקות והספיקו לפתוח אותה בטרם נפרצה. "השוטרים שנכנסו פנימה, גילו שמר רוטמן כלל אינו נמצא, ולכן חזרו שוב שבוע לאחר מכן, והדביקו על הדלת זימון לחקירה".

• לפני כחודש, בג' ניסן, הגיעו שוטרים לביתו של מתתיהו בורנשטיין, בשעה 4 לפנות בוקר. הוא פתח את דלת הבית, נעצר בחשד לתקיפה, נחקר בחשד להשתתפות בהפגנה ושוחרר כעבור שעתיים בלבד.

• באמצע חול המועד פסח נכנסו שוטרים לביתו של משה טוביה פישר, כשהדלת הייתה פתוחה, עצרו וחקרו אותו בחשד לתקיפה במאה שערים. הוא שוחרר למעצר בית בבית משפט השלום ואף הערעור של המשטרה לבית המשפט המחוזי - נדחה.

לדברי עו"ד גדליהו, "הכל נעשה ללא הזמנה מוקדמת לחקירה, ולמרות שבעבר שיתף פעולה עם זימונים לחקירות, במקרים אחרים".

• המקרה האחרון אותו מציין גדליהו, אירע לדבריו במועד שאינו ידוע במדויק ללקוחותיו, אז הגיעו שוטרים לרחוב חברת ש"ס, לבתים מספר 4 ומספר 6, דפקו אצל מספר תושבים בכתובות אלו, צילמו את תעודות הזהות שלהם והלכו לדרכם.

לפיכך, מסיים עורך הדין את מכתבו: "נראה שצבר המקרים הנ"ל מעלה חשש של ממש לשימוש לרעה בכוח מצד משטרת ירושלים, ומצריך הקפדה יתרה מצד שופטי בית משפט השלום".

"אופי המעצרים ויתר הפעילות המתוארת, והתוצאות שהניבו בדיעבד, מצביעים על מסקנה לפיה מעצרים ליליים שכאלה נעשים לצורך הרתעה וענישה קולקטיבית פסולה, ולמצער – כי האצבע קלה מידי על ההדק", מסכם פרקליטם של המתלוננים את מכתבו החריג, לנשיא בית משפט השלום אביטל חן ולמפקד המשטרה החדש בירושלים ניצב דורון ידיד.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת', כי היא "אינה מנהלת דו שיח תקשורתי דרך התקשורת, עם מי שפונה, לפי דבריו, לבעלי תפקידים. המענה, במידה וינתן, יהיה לכותב המכתב בלבד".

"חשוב לציין כי משטרת ישראל, ככלל, אוכפת את החוק במידה שווה לכלל הציבור בישראל, ובכך מממשת את תפקידה החוקי", נמסר עוד מהמשטרה.

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר