קרע ב'כחול לבן'?

ישיבת סיעה בוטלה, לפיד מסר הצהרה בלי גנץ

האם הקרע במפלגת האופוזיציה מתרחשת מוקדם מהצפוי? ישיבת סיעת כחול לבן בוטלה היום וח"כ יאיר לפיד מסר הצהרה לבד, בלי שותפו להנהגת המפלגה - בני גנץ • מדוע? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מה קורה בסיעת 'כחול לבן'? אחרי המתקפות של בכירים בסיעה נגד דברי ההסתה של לפיד נגד הציבור החרדי, ישיבת הסיעה - בוטלה.

מידי יום שני, מקיימות מרבית הסיעות בכנסת ישיבות, כאשר אצל רבים מהם, החלק הראשון אף פתוח לתקשורת וראשי המפלגות נושאים דברים החשובים להם.

אך אם בקדנציה החולפת הקפיד לפיד על ההופעה התקשורתית, בייחוד בשבועות בהם התאפשר לו לתקוף את ראש הממשלה נתניהו, את המפלגות החרדיות, או סתם להתייחס על נושאים רלוונטיים - סיעת כחול לבן לא התכנסה היום.

במקום זאת, מסר לפיד הצהרה עצמאית לתקשורת במהלכה תקף את ראש הממשלה נתניהו, טען שלא מגיע לו שימוע והתבטא נגד הצעות החוק להגבלת כוח הרשות השופטת.

מי שנעדר מההצהרה - הוא מי שממוקם במקום הראשון ברשימת 'כחול לבן', בני גנץ. האם עובדות אלו מלמדות על קרע במפלגת האופוזיציה?

לפיד עצמו הכחיש: "אין שום מתיחות - הישיבה בוטלה בשל אילוצי לו"ז", טען והוסיף כי בני גנץ ינאם היום במליאת הכנסת.

יצוין כי העיתונאי שלום ירושלמי דיווח באתר זמן ישראל כי חברים בסיעת כחול-לבן בכנסת טוענים כי לפיד גורם למפלגה נזק רב בשל התבטאויותיו נגד החרדים.

"אני לא יודע מה עובר על לפיד", אמר אחד מחברי הכנסת של הסיעה, שאינו איש יש עתיד. "אנחנו הרי רוצים להגיע פעם לשלטון. אנחנו חייבים את החרדים איתנו. התחלנו לבנות מולם ערוץ במהלך מערכת הבחירות. היינו נותנים להם כל מה שהם רוצים אם היינו מקבלים מהנשיא את המנדט להקים ממשלה, ולפיד יודע את זה. עכשיו לפיד מסכסך ומרחיב מולם את הקרע. בשביל מה?".

אותו ח"כ הוסיף: "חוק הגיוס עוד לא הגיע לקריאה שנייה והוא כבר תוקף. מה יש לו? אולי יש לנו כאן הזדמנות לברית עם החרדים. הרי בלעדיהם לא נגיע לשום מקום, והבחירות האחרונות הוכיחו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר