פרסום ראשון

פיקוח ישיר: הדרישה ממשגיחי הכשרות - החתמת נוכחות

רבים ממשגיחי הכשרות אינם נמצאים כל הזמן בעסק עליו הם מפקחים. כדי למנוע מכשול, החליטו כמה ממערכות הכשרות שלא לסמוך על שעון הנוכחות של העסק, ולהתקין מערכת נפרדת (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משגיחי הכשרות, ברבים מבתי העסק והחנויות לממכר מזון, אינם נמצאים כל הזמן בתוך החנויות, אלא מסתמכים על מספר ביקורות במהלך היום.

מי שאמור לבדוק כי משגיח הכשרות אכן מבצע את עבודתו נאמנה ומגיע לביקורים בחנויות, הוא המפקח הממונה מטעם מערכת הכשרות על האזור בו ממוקם העסק, או על התחום הספציפי של המוצרים הנמכרים או מיוצרים בחנות זו.

אך מתברר כי למפקח הכשרות אין כל דרך לעקוב אחרי המשגיח, ובמרבית מערכות הכשרות התבססו על החתמת שעון הנוכחות בעסק, על מנת לדעת מתי הגיע למקום המשגיח.

מספר פעילים בנושא, העוקבים אחר הנעשה בעולם הכשרות ומעוררים על מכשולות שונים שהם שמים לב אליהם, החליטו להציף את הבעייתיות בנושא.

לטענתם, הדבר עלול להביא למכשולות חמורים, שכן ישנם זמנים בהם חייב המשגיח להיות נוכח במקום, וברור עד כמה בעייתי להסתמך על שעון הנוכחות של בעל העסק, בלי פיקוח עצמאי.

תלונותיהם הגיעו למספר מערכות כשרות, ובחלק מהם, כמו בכשרות 'קהילות', החליטו להתחיל בפיילוט, במסגרתו התקינו שעוני נוכחות עצמאיים בחלק מהעסקים.

המטרה היא לבדוק האם המשגיחים אכן נמצאים בזמנים הנצרכים במפעלים, ובודקים כי חלילה לא ייכשלו יהודים באכילת מאכלות אסורים.

גורם בעולם הכשרות אמר ל'כיכר השבת' כי בהתבסס על העבר, מסתמן כי גם חומרה חדשה זו תהפוך עד מהרה לנחלת הכלל, שכן אף נותן כשרות אינו מעוניין להצטייר כמי שמקפיד פחות מאחרים.

לדבריו, למרות העלויות הגבוהות בהתקנת מערכת שעון נוכחות המבוססת על טביעת אצבע, על מנת למנוע אפשרות של החתמה על ידי איש זר, במערכות הכשרות הבינו את החשיבות הרבה בפיקוח המוקפד, והחליטו להוציא לפועל את הפיילוט המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר