חשופים לפריצה? פרצה חדשה בוואטסאפ

ענקית המסרים המהירים, וואטסאפ, נאלצה לפרסם גרסה חדשה לתוכנה הפופולרית לאחר שהתגלתה בה פרצה שאיפשרה להתקין תכנת ריגול על המכשיר (דיגיטל, סלולר)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרצת אבטחה התגלתה בתכנת המסרים הפופולרית בעולם - וואטסאפ. החברה מסרה, כי גילתה לאחרונה אפשרות להתקין תכנת ריגול מרחוק ובשל כך היא פרסמה ביום שישי האחרון עדכון גרסה חדש שיחסום את הפרצה, כל על פי ה'פיננשל טיימס'.

תוכנת הריגול המתוחכמת פותחה על ידי חברת הסייבר ההתקפי NSO הישראלית. מדובר בתוכנה יעילה במיוחד, שכדי להתקין אותה, נדרש רק ביצוע שיחה קולית למספר וואטסאפ. לא היה אפילו צורך שהקורבן יענה לשיחה. לאחר שהיא ההתבצעה, הותקנה תוכנת הריגול על המכשיר. במקרים מסוימים הקורבן כלל לא ידע שהתקשרו אליו, שכן השיחה הנכנסת נמחקה מיומן השיחות.

מוואטסאפ, נמסר כי "מספר מסוים של משתמשים היוו מטרה באמצעות החולשה הזו על ידי שחקן סייבר מתקדם. למתקפה יש את כל הסימנים של חברה פרטית שמספקת לממשלות תוכנת ריגול שמשתלטת על הפונקציות של מערכת ההפעלה של טלפונים ניידים".

ב-NSO לא הכחישו את הדיווח על הפירצה בוואטסאפ, אך מסרו בתגובה: "הטכנולוגיה של NSO ניתנת כרישיון לסוכנויות ממשלה במטרה בלעדית להילחם בפשע וטרור. החברה לא מפעילה את המערכת. אנו בודקים את הטענות לגבי שימוש לרעה ואם יש צורך נוקטים פעולה כולל השבתת המערכת. בשום מקרה NSO אינה מעורבת בהפעלה או בזיהוי מטרות. זה נעשה רק על ידי סוכנויות אכיפת החוק והמודיעין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר