מכה לפרקליטות

הנער החשוד ב'פיגוע האבן' ישוחרר לביתו

פרקליטות המדינה סופגת היום מכה, לאחר שחוות דעת חדשה של המכון לרפואה משפטית גרמה לשחרורו למעצר בית של תלמיד ישיבת 'פרי הארץ' החשוד בהריגת עאיישה ראבי (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הפגנה בכניסה לרחלים, נגד החשוד בהריגת הפלסטינית (צילום: Ofer Meir/Flash90)

הנער שמואשם בהריגת הפלסטינית עאיישה ראבי בחודש אוקטובר האחרון, באמצעות ידוי אבן על רכבה, ישוחרר למעצר בית. כך החליט הבוקר (שלישי) בית המשפט המחוזי בלוד.

ברקע ההחלטה של השופט חגי טרסי, המהווה מכה לפרקליטות המדינה, עומדת חוות דעת חדשה של ‏המכון לרפואה משפטית, לפיה לא ניתן לקבוע שהפלסטינית נהרגה כתוצאה מפגיעת אבן בודדת.

עם זאת, הורה השופט על 'עיכוב ביצוע' להחלטתו, עד יום חמישי, כדי לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה - הכוללת איזוק אלקטרוני לנער, במהלך מעצר הבית.

כזכור, עאיישה ראבי, אם לחמישה ילדים, נהרגה לאחר שהרכב שבו נסעה בכביש 60, סמוך ליישוב רחלים, ספג פגיעה ישירה של אבן.

הלוייתה של עאיישה ראבי (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

במהלך חקירת האירוע נעצרו כמה נערים יהודים, תלמידי ישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, ובכללם הנער הנאשם, תושב אזור בנימין - שהועמד לדין על עבירה של 'הריגה בנסיבות מעשה טרור'.

יצוין, כי כבר בשבוע שעבר ציין השופט כי יש לבחון חלופת מעצר עבור הנער, בשל העובדה כי מדובר באירוע יחידני וכי הוא בן 16 בלבד.

במקביל, הוא דחה את טענותיהם של פרקליטי הנער כי ייתכן וקיים ממצא DNA של אדם אחר על האבן שהושלכה. "ההיתכנות לכך נמוכה", השיב להם השופט, והוסיף: "אין בגרסה הכבושה שמסר הנאשם, כמו גם עצם שהייתו המתמשכת בישיבה ובסביבתה הקרובה כדי לספק הסבר סביר לאיתור ה-DNA שלו על גבי האבן".

פשיטת חוקרי המשטרה על הישיבה ברחלים (צילום ארכיון: אלישוב הר שלום)

כמו כן, השופט מתח ביקורת על התנהלות הנער שבחר בזכות השתיקה במהלך חקירתו, ואת גרסת האליבי שסיפק תחילה, ששהה בעת התאונה במפגש "עונג שבת" עם חבריו, כינה השופט "דלה וכבושה".

כאמור, לאחר כל זאת, היום הורה בית המשפט על שחרור הנער למעצר בית, בעקבות חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר