חרפה בירושלים

170 ילדים ספרדים נזרקו מבנין התלמוד תורה לבתי הכנסת

170 ילדים מתלמוד התורה הספרדי 'החדש' בירושלים נמצאים ימים ארוכים ללא מבנה מסודר; חלקם לומדים בבתי כנסת באזור גאולה - והשאר אינם לומדים • ההורים: 'איפה מחזיק תיק החינוך?' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הילדים לומדים במקום מאולתר (צילום: באדיבות המצלם)

170 ילדים מתלמוד תורה "הספרדי החדש" בירושלים נמצאים ימים ארוכים ללא מבנה. הסיבה: המבנה בו שהו עד כה, מבנה פרטי שנמכר על ידי הבעלים. התוצאה: עשרות ילדים לומדים בבתי כנסיות, והיתר אינם לומדים.

המדובר הוא בתלמוד תורה "החדש" בראשו עומד המנהל הרב אהרן רפאלי. התלמוד תורה קיים שבע שנים ונחשב לאחד מתלמודי התורה המצוינים של הציבור הספרדי בעיר. הוא שכן במבנה פרטי ברחוב דוד ילין, אלא שהבעלים של מבנה התלמוד תורה החליט למכור את המבנה, כך יצא שכ-170 ילדים נותרו ללא מקום לימודים עם סיום חופשת הפסח.

בהנהלת התלמוד תורה פנו לעיריית ירושלים בניסיון לקבל מבנה העומד ריק ללא שימוש ברחוב תחכמוני בעיר, אך העירייה מנימוקים משפטיים מסרבת לשחרר את המבנה. בעיריית ירושלים הסבירו ל'כיכר השבת', כי המחלקה המשפטית מנועה מלשחרר את המבנה למוסד הנחשב ל"מוסד פטור", בעוד על פי התקן הוא אמור לשמש לצרכי רווחה בלבד.

סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל, המחזיק את תיק החינוך, אמר ל'כיכר השבת', כי הוא הופך עולמות על מנת למצוא פיתרון קבע לתלמוד תורה. לדבריו קיימת הצעה להעביר את התלמוד תורה למבנה ברחוב עם ועולמו בשכונת גבעת שאול. הצעה שכרגע מסרבים לה בהנהלת התלמוד תורה בשל המרחק מאזור שכונת גאולה וכן בשל האזור שמשמש בכלל כאזור תעשייה ומשרדים.

גורם בכיר בש"ס תקף את הנהלת התלמוד תורה, בטענה כי כבר מחג הסוכות יודעים בהנהלה על פינויו הצפוי של המבנה. "לא זרקו אותם בפתע בלא הודעה מוקדמת. הם היו צריכים להתריע בפנינו מוקדם ולהסתייע בנו", אמר הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר