פרסום ראשון

נדחתה ישיבת המו"מ של יהדות התורה עם הליכוד

הרקע לביטול הפגישה שתוכננה להיום, אינו חילוקי דעות בין הליכוד ליהדות התורה, אלא ככל הנראה דווקא התקדמות בנושאי הליבה - שהושגה בפגישה מיוחדת עם ראש הממשלה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ונתניהו. השיגו התקדמות (צילום ארכיון: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

פרסום ראשון: ישיבת המשא ומתן שתוכננה להערב (שלישי), בשעה 18:00, בין יהדות התורה לבין הליכוד - בוטלה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ביטול הפגישה אינו נובע ממתיחות או ממשבר בין הצדדים, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש לפגישה מיוחדת עם ראשי יהדות התורה הח"כים ליצמן וגפני.

במקום הפגישה המתוכננת, תתכנס הערב יהדות התורה לישיבת סיעה בבית דגל התורה בבני ברק, במהלכה יקבלו שאר חברי הכנסת עדכון מראשי המפלגה על הפגישה אמש עם נתניהו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי מזכירי מועצות גדולי התורה, אברהם רובינשטיין ויעקב ולצר, צפויים להשתתף בישיבת סיעה זו, בשל מה שמוגדר כ"הכרעות משמעותיות בנושאי השבת והגיוס".

"אין משבר בשיחות, אלא הפוך: ישנה התקדמות, עליה ידווחו הערב חברי הכנסת מראשי הסיעה", אומרים ל'כיכר השבת' בכירים ביהדות התורה.

פגישת מו"מ בין הצדדים (ארכיון. באדיבות המצלם)

לעת עתה, נראה כי ישיבת המשא ומתן הרשמית הבאה, בין צוותי המו"מ של שני הצדדים, תתקיים מחר, במשכן הכנסת.

כזכור, לפני כשבוע בוטלה פגישת מו"מ בין הליכוד ליהדות התורה, כשאת המהלך הובילה בהפתעה 'הסיעה המרכזית' (גור), בהוראת האדמו"ר, בשל חילולי השבת סביב אירוע האירוויזיון.

כעת, אומרים ביהדות התורה ל'כיכר השבת', כי הם מצפים להבטחות ברורות מהליכוד, שיעשו סוף לחילולי השבת שאינם בגדר 'פיקוח נפש'.

יצוין, כי מלבד סוגיית התפקידים, עליה עומדת בתוקף יהדות התורה כי על פי כוחה היא צריכה לקבל שלושה סגני שרים במעמד שר, נראה כי הסוגיות שעדיין בלתי פתירות הן "חוק הגיוס" והשבת.

ברקע: עמדתו העיקשת של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אותה הוא הבהיר אתמול שוב בישיבת סיעתו, שאינה מתפשרת בנושא הגיוס - גם במחיר של ישיבה באופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר