"מהירות מופרזת"

תקדים: רוכב אופניים חשמליים יואשם בהריגה

במהלך תקדימי הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד נהג אופניים חשמליים שדרס קשיש (89) שנפטר שבועיים לאחר הדריסה, כעת רוצים להאשימו בגרימת מוות ברשלנות (משפט)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לפני קרוב לשנה וחצי רכב תושב חדרה על אופניו החשמליות ברחוב רמב"ם בעיר, במהלך נסיעתו פגע בקשיש בן -89, ולאחר כשבועיים אותו קשיש נפטר, כעת פרקליטות מחוז חיפה מאשימה אותו בהחלטה תקדימית - בגרימת מוות ברשלנות.

מעובדות כתב האישום, משה לוי, תושב חדרה בן ה-54, רכב על אופניו החשמליים ברחוב רמב"ם בעיר חדרה, במהירות של 24 קמ"ש.

באותו הזמן עמד על המדרכה בצומת הרחובות רמב"ם ולבזובסקי המנוח פיוטר אלפייב (89),ותכנן לחצות את הכביש במעבר החציה ממזרח למערב ומימין לשמאל בכיוון רכיבת הנאשם.

לאחר שחצה המנוח מרחק של כשני מטרים במעבר החציה ועל אף שלוי היה צריך להבחין בו, לוי המשיך ברכיבה רציפה, בלא שהאט את מהירות נסיעתו.

בשל כך, הוא פגע עם האופניים במנוח, אשר נפל ונחבל. וככל הנראה כתוצאה ישירה מהמכה למנוח נגרמו שברים בגולגולת ודימום מוחי.

שבועיים לאחר אותו אירוע מצער, נפטר המנוח במהלך אשפוזו בבית החולים, כתוצאה מהתדרדרות במצבו עקב פציעתו בתאונה.

כעת, פרקליטות מחוז חיפה- פלילי הגישה לבית המשפט השלום לתעבורה בחדרה כתב אישום תקדימי, בגין גרם מוות ברשלנות נגד הנהג שנהג באופניים החשמליים ופגע בהולך רגל במעבר חציה.

יוזכר, כי לאחרונה נכנסו תקנות חדשות של משרד התחבורה בכל הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים:

לימודי תאוריה

משרד התחבורה מחלק את רוכבי האופניים החשמליים לשתי קבוצות: תלמידים בני 16 הלומדים תאוריה בבית הספר ורוכבים המחזיקים רישיון נהיגה לרכב פרטי או כלי רכב דו גלגלי. על פי התקנות החדשות התלמידים הצעירים, יעברו קורס קצר על ידי מורי תאוריה מוסמכים כאשר בתום הקורס תיערך בחינה שבסופה יקבל התלמיד אישור לנהיגה על אופניים חשמליים.

סנקציות מחמירות לרוכבים

מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 ייענש בדחיית רישיון הנהיגה בשנה והחרמת האופניים. סנקציה נוספת שכלולה בתכנית היא קנס של 10 אלפים שקלים עבור כל מי שישדרג את ביצועי האופניים החשמליים על ידי הורדת המגבלה של המהירות המותרת על פי חוק. כמו כן אותו קנס יוטל גם על מי ששינה אן מבנה האופניים החשמליים או שהיה מעורב בשינוי שכזה.

בנוסף על פי התקנות החדשות של משרד התחבורה, הרשויות רשאיות לשלול את רישיון העסק עבור מוכרים לא חוקיים של אופניים חשמליים או עבור אלו שמספקים אופניים לא חוקיים, כאשר במידת הצורך הם יקנסו ב- 10 אלפים שקלים עבור כל אופניים.

העלאה של הקנסות לרוכבים בניגוד לחוק

הקנסות לאלו שייתפסו עוברים על התקנות עלו משמעותית. בין העבירות עליהם יקבלו קנס מוגדל: רכיבה ללא קסדה, דיבור בטלפון במהלך הרכיבה, נסיעה עם אוזניות, רכיבה מתחת לגיל 16 ועוד.

בנוסף שר התחבורה הורה לבחון את המשמעויות והאפשרות להצמדת לוחית זיהוי לאופניים חשמליים, שתאפשר זיהוי של האופניים. בנוסף, הוא הנחה לבחון את הדרכים לחייב את רוכבי האופניים החשמליים בשימוש באפוד זוהר ובפנס תקני במהלך רכיבה בלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר