ראיון מיוחד

רבה של צרפת: "להחמיר את הענישה כלפי האנטישמים"

רבה של צרפת, הרב חיים קורסיה, מתייחס בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', לאנטישמיות הגואה, קורא להחמיר בענישה, מתלונן כי העונשים לא מרתיעים ומתנגד לרבני הגיורים שבאים לארצו (חדשות)

ישי כהן, אנטוורפן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הרב חיים קורסיה רבה הראשי של צרפת בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', היישר מועידת רבני אירופה המתכנסת באנטוורפן, מדבר על העליה במקרי האנטישמיות, הצורך בהחמרת הענישה ומתייחס גם למצב הגיורים בארצו.

מה דעת הרב על העליה של 70% במקרי האנטישמיות בצרפת בשנה האחרונה?

"מדובר על עליה באנטישמיות בכל העולם, לא רק בצרפת, רק לאחרונה ראינו שבארה"ב - בפיטסבורג הרגו 11 אנשים בבית הכנסת וגם במיאמי, וגם בישיבתו של הרב לבל במוסקבה, ראיתי את מצלמות האבטחה בישיבה ברור שהם היו שמחים אם הם היו מצליחים להרוג יהודי.

"אתה שואל אותי למה? זו שאלה קשה. אך אתה רואה שבצרפת המדינה רוצה להילחם באנטישמיות וזה חשוב מאוד, וזה אינטרס ברור לצרפתים לדאוג לכך שלא יהיה אנטישמיות. אנחנו מנסים להילחם ככל יכולתנו באנטישמיות".

איך מתמודדים עם תופעת האנטישמיות?

"זה לא עניין שלי, אלא עניין של הממשלה. והמדינה באמת שמה מאה מיליון יורו ל-3 שנים לעשות מלחמה באנטישמיות. וכשתופסים מקרים המכוונים כנגד יהודים צריך להחמיר את הענישה כלפיהם - בענק".

העונש כיום לא מספיק?

"העונש היום לא מספיק מרתיע. למשל תפסנו איש שכתב גרפיטי עם צלב קרס ברכבת בפריז, הבחור היה בן 63 לא ילד קטן. בסוף הוא קיבל רק שישה חודשים מאסר על תנאי, העונש הזה בהחלט לא מספיק. הבן אדם הזה היה צריך לעשות תיקון על מה שהוא עשה.

"לאחרונה, תפסנו גם כמה נערים בני 15-16 ששברו 250 מצבות בצרפת, השאלה הייתה מי ישלם על הנזק שהם עשו, ואני חשבתי שהעונש הכי טוב בשבילם היה שהם ידאגו לתיקון אותן מצבות".

איך המצב אצלכם בנושאי הגיור?

"אצלנו בכל הקהילות האורתודקסיות אין כלל בעיה והמצב ברוך ה' מצויין. הבעיה מתחילה מרבנים שמגיעים מחוץ לצרפת, את הגיורים הללו אנחנו לא מוכנים לקבל, הכל צריך לעבור דרך הבית דין האורתודקסי שלנו.

"אני רוצה שכל הגיורים שאנחנו עושים יהיה לזה הכרה בכל מקום יהודי בעולם, לכן כל בתי הדין בשטרסבורג במרסיי כפופים לבית הדין שלנו בפריז, וכך אפשר לפקח על מה שקורה בגיורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר