טור אישי

ל"ג ועומר // הרב ישראל גליס

אני מבין שקשה לקבל שיש לציבור החרדי עוד דלת, אבל מכאן ועד לקבוע שאין לה רבנים והיא לא חרדית, זו הוצאת לשון הרע ורוע. הרב ישראל גליס מסנגר על ח"כ עומר ינקלביץ (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ח"כ עומר ינקלביץ ומשפחתה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

אתם בטוחים שאני בא לספר על מירון ועל איש רשב"י, ידידי נפשי, הרב מנחם אליעזר מוזס שיחיה. אך לצערי לא, זה בפעם אחרת.

השבוע שמעתי את הדיבורים של אנשי יח'"צ למיניהם או איך שקוראים להם 'עיתונאים', על העריקה של חברת הכנסת עומר ינקלביץ מ'כחול לבן' ל'ליכוד' והאמירה הברורה שאין לה רבנים. הגדיל לומר מישהו שהיא לא חרדית בכלל וכו' וכו'.

האמת שעליהם פחות כעסתי כי הם באמת לא אשמים, זו הפרנסה שלהם, להאכיל את הציבור, את מה שמשלמים להם. זה לא כמו התקופה שלי שהתחלתי להיות עיתונאי ומורה דרך שלי היה הסבא. תשאלו מי זה? זה הגאון הגדול הרב שך זצ"ל, שעברנו איתנו על כל עיתון וכתבה, ונתן לנו את יסודות הכתיבה, מה לומר ואיך להגיד. היום אין עיתונאי שבאמת שואל את הרב שלו על כל מאמר או פסיקה.

אבל כשקראתי שיש איזה אשל אחד שמחפש את הרב של ינקלביץ על מנת להשפיע עליו שהיא תערוק לליכוד, ואז הוא פלט איזה משפט מכעיס שהוא לא מאמין שרב יגיד לה להישאר בכחול לבן - אמירה מגעילה ומעצבנת, ואני ברשותכם אסביר את עצמי.

ראשית, אספר קצת היסטוריה כהרגלי. לפני כשלושים שנה לערך עת עזבתי את העיתונות הכתובה ועברתי למגזר הפרטי. קיבלתי הצעה להיות יועץ לשר הדתות דאז מר שמעון שטרית. רק להזכיר, מדובר בשר ממפלגת העבודה של אז, לא של אחוז החסימה של היום.

השר שטרית לא אהב חרדים במיוחד אבל רצה יועץ חרדי שיעזור לו להבין אותם. האמת, הספק היה גדול. בכל אופן האיש לא "כוס התה שלי" בלשון עדינה, גם אנחנו מדברים על ימים שהיהדות החרדית בקושי קיבלה משהו, לא כמו היום ישתבח שמו, שהדיון הוא האם נקבל רק את תקציב סיום הש"ס או גם את שמיטה וכו' וכו', אז תקציב הישיבות היא זעום.

בכל מצב נכנסתי למורי ורבי באותם הימים, הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, הוא שמע, חשב והכריע שאקח את התפקיד. לימים הבנתי מדוע. כמות התקציבים והעזרה למוסדות התורה שזכיתי לעשות באותם שנים, יכולים להעיד מאות מנהלי המוסדות שנעזרו בי.

למדתי, שלפעמים דווקא מישהו מחוץ למפלגה - ולא משנה שמה, יכול לעשות פי שתיים. אז חכו בסבלנות.

אך את זה אני אומר לאחי העיתונאים, שאם לרגע יחשבו, אולי יראו משהו אחר. אני מבין שקשה לקבל שיש לציבור החרדי עוד דלת, אבל מכאן ועד לקבוע נחרצות שאין לה רבנים והיא לא חרדי, זו הוצאת לשון הרע ורוע.

דבר נוסף שאותו מנסים להציג והיא הכי מעצבנת. כאילו בגלל השפעה על רב זה או אחר ניתן לגורם לאדם לבגוד במפלגה שלו. כאילו אנחנו החרדים, ויותר חמור הרבנים שלנו, שקרנים. זו בושה ואסור לנו להסכים לזה.

עם כל הכבוד, לגברת ינקלביץ יש רב והיא חרדית ולא שקרנית ונבחרה במפלגה. וכמו שאנחנו מבינים שיש אנשים חרדים בתוכנו שהרב קנייבסקי הוא לא הרב שלהם, אלא חכם שלום כהן, ומבינים שזה בסדר, כנ"ל הגברת ינקלביץ יש לה את הרב שלה והוא ורק הוא יחליט לה מה לעשות. לא השפעה של אשל וחבריו, כך שעצם הדיבור על זה מבישה בעיני.

לעיתונאים שקשה להם לקבל את זה שיש דלת חדשה בכנסת לחרדים או לחרדיות שלא מתחברים מכל סיבה שהיא למפלגה זו או אחרת, תדעו שלא יעזור כלום. היא פה. וכן, היא מתייעצת עם רבותיה כמו או יותר מגפני ודרעי וליצמן אז בבקשה תחשבו מסלול מחדש.

ותשאלו מה קשר לל"ג בעומר? זה פשוט. כי לגברת עומר ינקלביץ יש יום הולדת בל"ג בעומר אז בריאות ונחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר