מדאיג

הנתונים מגלים: עיקר ההידבקות בחצבת - בריכוזים החרדיים

לפי נתונים שמשרד הבריאות פרסם מרבית מקרי החצבת שהתגלו בארץ, נמצאים בריכוזי הציבור החרדי, דוגמת הערים ירושלים, ביתר, מודיעין עילית ובני ברק • כל הסיבות (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חרדים מתחסנים מחצבת. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נתונים חדשים שמפרסם היום (שלישי) משרד הבריאות מלמדים, כי מספר הנפגעים מהחצבת מתחילת השנה הוא כ-900 איש, וכן - שעיקר ההדבקה בחצבת נמצאת דווקא בריכוזי הערים החרדיות.

מהנתונים היבשים עולה, כי מאז פרוץ החצבת נמצאו לפחות כ-4100 מקרים של אנשים שנדבקו, כאשר ירושלים עומדת בראש עם למעלה מ-1,400 נדבקים בחצבת.

אחרי ירושלים מגיעה העיר בית שמש, שם היו 420 נדבקים, ביתר עילית עם 230, בני ברק - 210 ומודיעין עילית וצפת גם לא נפקדו מהרשימה: יותר מ-150 מקרי הדבקה.

במקביל, גם בתל אביב התגלו לא פחות מ-109 איש כאלו שהודבקו או נדבקו בנגיף החצבת.

כידוע, בשנה האחרונה היו שניצלו את תפוצת המחלה כאפשרות לנגח את הציבור החרדי, והאשימו אותו בכך בשל העבודה שישנן קהילות בהן לא מחסנים את הילדים.

עובדה זה נכונה, אך לצד זאת יש לציין כי התייצבות הערים החרדיות בראש טבלת ההידבקות בנגיף - ולא בפעם הראשונה - היא גם משום שכמחצית מהנדבקים הם ילדים, שמספרם גדול מאוד בקרב הציבור החרדי, חלקם מתחת לגיל שנה; הגיל בו אפשר להתחסן לראשונה כנגד המחלה.

מיוחד: החצבת בציבור החרדי (מתוך 'ישי ורבינא בכיכר')

בארצות הברית, כזכור, אף העלו דרגה במלחמה בחצבת, והחליטו להטיל קנס על כל הורה שלא יחסן את ילדיו, כולל איום בסגירת מוסדות לימוד בהם יימצאו ילדים שאינם מחוסנים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מומחה מטעם ארגון הבריאות העולמי טען שהחצבת הגיעה לארצות הברית באמצעות חסידים מצפת, ששהו באומן בראש השנה האחרון.

יצוין, כי חצבת היא מחלה ויראלית מדבקת, המועברת בדרכי אויר. כלומר, שהייה באותו חדר סגור עם חולה חצבת, עלולה בהחלט להדביק. החולה יסבול במשך כמה ימים מחום, שיעול, נזלת, דלקת עיניים, פריחה עורית מגרדת וכואבת.

על פי עדויות של הורים מההדבקות האחרונות, מדובר בסבל נורא, במהלך תקופת המחלה. אחת הבעיות בחצבת היא, שעד שמגיעים לאבחנה, החולה מספיק להדביק אנשים רבים בדרך.

הסיבוכים המפחידים, בטווח המיידי, הם דלקת ריאות ודלקת קרום המוח. חולה שהחלים מהמחלה, עדיין נמצא בסיכון לסיבוכים אלו, בטווח המאוחר, הכולל סיכוי לפגיעה נוירולוגית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר