הסאגה הסתיימה

פרסום ראשון: זה ההסכם בין ש"ס לבין פרוש

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש יכול לסמן וי: הושג הסכם בין הצדדים הניצים בעיר, נבחר יו"ר חדש לסיעת ש"ס המקומית והוכשרה הדרך לכניסתה לקואליציה בראשותו (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בוטבול, היו"ר החדש (באדיבות המצלם)

לאחר כחצי שנה, ובתום סחבת ממושכת, הסתיימה הסאגה בעיר אלעד, שסחררה את המערכת הפוליטית החרדית: נחתם הסכם שמוביל לכניסתם של חברי סיעת ש"ס לקואליציה בראשות ישראל פרוש בעיר.

להסכם קדמה כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', התפטרותו של יו"ר ש"ס המקומי צוריאל קריספל. לאחר מכן, במשך ימים ארוכים, התחבטו בש"ס בין שלל שמות של מועמדים אפשריים לתפקיד יו"ר ש"ס באלעד.

לבסוף הוחלט, כי מי שיירש את מקומו של קריספל, הוא יהודה בוטבול - שם שהוסכם גם על ראש העיר ישראל פרוש.

יצוין, כי בוטבול לא כיהן מעולם בתפקיד ציבורי. בשנות מגוריו באלעד, לאחר הנישואים, הוא למד ב'כולל' מקומי. בבחירות האחרונות בעיר, ניסו בש"ס לשלבו ברשימת הנציגים לעירייה, אך ללא הצלחה.

בוטבול, מאחורי גבו של קריספל, בימי הבחירות (באדיבות המצלם)

כמו כן, במהלך החודשים האחרונים, היה בוטבול מעורה במהלכים הפוליטיים באלעד - עד להחלטה האחרונה לשבצו כיו"ר החדש של הרשימה.

כעת צפויה ש"ס, על חמשת נציגיה, להיכנס לקואליציה של ראש העיר פרוש, זאת כזכור לאחר שהפסידה לו בבחירות האחרונות, למרות שבעיר ישנו רוב ספרדי ברור.

ואלו פרטי ההסכם שהתגבש בין הצדדים, כפי שנודע ל'כיכר השבת': ש"ס תקבל את תפקיד ממלא מקום ראש העיר, בשכר, ואת ראשות וועדות הכספים, התרבות, הרווחה וחינוך ספרדי - זאת מעבר לתיקים בהם היא החזיקה בקדנציה הקודמת.

עוד נודע, כי תיק התכנון והבניה, שהיה מיועד לדגל התורה - שחברה לפני תקופה קצרה לפרוש - יישאר בשלב זה בידיו של ראש העיר.

יצוין, כי מי שהיה מעורב במו"מ מצד ש"ס הם דוד עמאר ומנכ"ל המפלגה חיים ביטון. מן הצד השני היו מעורבים, ראש העיר ישראל פרוש כמובן, ואיש אמונו שמעון סוויסה.

ראש העיר ישראל פרוש (צילום: אלי קובין)

לאחר חתימת ההסכם, פרסמו אגודת ישראל וש"ס הודעה משותפת, בה נכתב: "בשורה משמחת מאלעד. בדקות אלה נחתם הסכם קואליציוני בין ראש העיר אלעד מטעם אגודת ישראל הרב ישראל פרוש לבין סיעת ש"ס".

על פי ההסכם, ימונה ממלא מקום ראש העיר מטעם סיעת ש"ס וכן ימונו מספר תפקידים נכבדים לסיעת ש"ס, אשר בהם יוכלו לשרת את העיר בשותפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר